Enciclopedia notiunilor mitologice din publicitate. Episodul 1: clientul ideal.

Consumator

Preambul de aici:

IDEÁL1 ~a (~i, ~e) 1) Care atinge culmea perfectiunii; desavarsit sub toate aspectele. 2) Care tine de domeniul ideilor; existent numai in inchipuirea omului, in imaginatie; imaginar; ireal; fantastic; fictiv. [Sil. -de-al] /<lat. idealis, fr. idéal

  • Clientul ideal spune multumesc. De cate ori primeste ceva. Clientul ideal are timp sa explice ce vrea, si stie ca vrea sa-l ajuti. Si cand il ajuti spune multumesc.
  • Clientul ideal stie ca feedback-ul e o datorie si nu un drept.  Mai stie ca daca vrea sa fie constructiv atunci trebuie sa se concentreze pe imaginea de ansamblu si sa nu se impiedice in detalii.
  • Clientul ideal raspunde la telefon. Si raspunde si la mailuri. Pe care le citeste.
  • Clientul ideal scrie briefuri. Scrise. (despre brieful ideal intr-un episod viitor).
  • Clientul ideal recunoaste creatia buna (chiar si cand stie ca nu poate sa o foloseasca, din motive care nu tin de el).
  • Clientul ideal planifica si nu lasa totul pentru ultimul minut.
  • Clientul ideal se tine de cuvant si nu promite aiurea.
  • Intelege ca factura pe care o primeste are o legatura cu munca pe care agentia a prestat-o si nu e ceva dintr-un univers paralel, fara nici o tangenta cu viata de zi cu zi.
  • Daca tot am ajuns aici, clientul ideal plateste la timp sau incearca sa faca in asa fel incat sa plateasca la timp.

Si as avea doua concluzii, ca sa ne intoarcem putin cu picioarele pe pamant:
1/ Una care nu-mi place foarte mult, dar circula, mai ales zilele astea: vorba cliseului, clientul ideal este acela pe care il ai.
2/ Una care ma bucura, pentru ca o vad destul de des:  clientul ideal e acela care vrea si el sa fie cat mai ideal cu putinta, chiar daca nu-i iese mereu.

In episodul urmator vorbim despre account-ul ideal, si, in pregatire, astept pe ioana[at]friendsadvertising.ro parerile voastre.

Răspunsuri