Cat de rezistenti sunt copiii la reclamele TV?

Comunicare Consumator

childshopping

Dacă vă interesează ce mai zic niște italieni* despre cît de rezistenți sînt copiii voștri (sau ai lor) la reclamele TV, luați de-aici:

1. Cu cît copilul e mai mic, cu atît este mai vulnerabil la mesajul spotului. Dacă ar avea bani, pînă la vreo 7-8 ani ar cumpăra imediat ce i s-ar ivi ocazia. Aproape orice.

2. Între 8 și 11 se dezvoltă un soi de spirit critic în capul puștilor, ei reușind încetul cu încetul să sesizeze tendințele de persuadare a reclamelor.

3. Parinții, în mare parte, habar nu au ce e în capul copiilor lor. Mai mult, își închipuie că reclamele fac numai rău sau că în cel mai bun caz sînt inofensive, trecînd cu vederea modificările pe care copii lor le suferă de-a lungul progresiei în vîrstă.

4. Cu cît părinții au un scor de conformism social mai mare (nu trebuie, cred, să explic), cu atît numărul de branduri aflate în posesia copiilor sau consumate de aceștia este mai mare.
Cam atît pentru astăzi, la lecția de consumerism științific. Porumbelu lui Skinner va reveni cu alti dumicati.

*Baiocco, R., D’Alessio, M., Laghi, F (2009) Discrepancies between parent’s and children’s attitudes toward TV advertising. The Journal of Genetic Psychology

Răspunsuri