Intre strategia de online si Like-oholism

Consumator

Oamenii mai priceputi ca noi intr-ale online-ului ne tot spun ca o strategie de social-media presupune ceva mai mult decat adunarea (intr-o veselie) a like-urilor. Felurite studii si cercetari ne arata ca o strategie coerenta ar trebui sa tina cont de o seama de factori. De la tonalitate brandului, la felul in care acesta stie sa-si mobilizeze fanii pe Facebook, Twitter, LinkedIn samd.

Cu toate acestea, unii se inchina la like mai ceva ca la moastele Sfantului Andrei. Nu dam nume, dar pe unii ii cunosc personal! :) Si am incercat sa imi dau seama de ce unii nu pot adormi daca nu au acolo un like, doua la ce posteaza. Problema, cred, apare si la persoanele fizice si la cele juridice. Probabil ca sunt si brand-uri care judeca exclusiv in termeni cantitativi (de like), precum sunt oameni ce colectioneaza like-uri ca pe pozele Turbo.

Ma gandesc sa fac un fel de clinica de dezintoxicare cu like-ul asta. Ar fi un business… Maine-poimaine Facebook ajunge la un milarad de users si atuncii sa te tii. (daca nu ma credeti, intrati aici si vedeti cu ochii vostri ritmul FB) Ba chiar ma gandesc ca ar aparea noi profesii de genul psiholog de social-media sau ONG-uri anti-like.

Voi cum va impacati cu like-oholicii? Va fac probleme cum (uneori) imi fac si mie? In afara de celebrul “get a life” ce le-ati mai spune? Cum i-ati aduce pe calea cea buna?

Răspunsuri