Ati intrebat? Va raspundem!

Consumator

Acu’ ceva vreme, Iulia Bunea de la Adevarul intreba, Friends raspundea:
1) In activitatea dvs., care au fost cele mai frecvente motive invocate de clienti pentru a va refuza ideile, conceptele, lucrarile si campaniile propuse?

Probabil cel mai frecvent criteriu pe care ni se refuza propuneri este cel financiar. Uneori, mai ales atunci cand clientul nu declara sau nu este clar in ceea ce priveste investitia sa in comunicare, propunerea este prea scump de produs sau executia creativa prea complicata tehnic – ceea ce aduce, din nou, costuri ridicate. Insa marturisesc ca in ultimii ani ni se refuza din ce in ce mai putine lucrari. In general trimitem 2 propuneri, din care aproape invariabil este aleasa una.

2) O idee/campanie refuzata de client poate fi “rasapata” de catre publicitar si vanduta unui alt client. Sunteti de acord cu aceasta practica?

Sunt si nu sunt. Filozofic nu sunt – pentru ca personal nu cred in “economia” de idei, cred ca efortul creativ trebuie facut fara restrictii, cine pune deoparte idei pentru mai incolo va ajunge si la ziua in care nu va mai avea destule idei. Insa pragmatic privind lucrurile, ideile sunt un bun ca oricare altul. Ganditi-va ca unei echipe de creatie i se dau peste 100 de briefuri pe an. Fiecare aduce 2, 3, sau chiar mai multe propuneri.Daca adaugam si pitchurile-fantoma, propunerile de mici proportii (leafleti, postere, idei de activare, branding etc) – sarim de 300 de idei, dintre care nu stiu daca se produc mai mult de 25%. E o meserie grea asta.Si gasesc normal ca in anumite conditii de relevanta o idee sa-si gaseasca materializarea intr-un mediu mai favorabil. Pe scurt, cred ca daca nu privesti ideile ca un samsar – ci ca o sansa de a schimba lucruri si categorii – e ok sa refolosesti anumite idei.

Răspunsuri