Cum sa nu-ti mai fie frica de avion si nici de companii sau sfaturi utile despre ce sunt si cum functioneaza blogurile

Consumator

CONVERSATII LIBERE

De Robert SCOBLE & Shel ISRAEL(Nemira, 2008, colectia New Media)

Aceasta carte este despre cum reusesc blogurile sa schimbe comunicarea dintre companii si clienti. Este un must read pentru toti cei care se intreaba care-i treaba cu web 2.0 asta si de ce ar trebui sa aiba compania lor un blog. Cartea este scrisa intr-un ton foarte prietenos si pus pe explicat chestii, dovada fiind inca primul capitol care se numeste “Care-i treaba?”. Ei bine, treaba e ca blogurile dau tonul conversatiei si in epoca actuala companiile sunt obligate sa poarte conversatii adevarate si sa se deschida fata de consumatorii lor. Blogul de companie este una dintre cai.

Insa blogul asta trebuie sa fie adevarat, relevant si credibil. Spre ilustrare, o sa ma opresc asupra exemplului meu preferat din carte: Channel 9. Acesta este un blog Microsoft initiat de Lenn Pryor. El este un angajat Microsoft care in momentul angajarii, in 1998 a observat ca lumea crede ca Microsoft este plina de “baieti rai” si ca in afara de Ballmer si de Gates nu exista o interfata umana a companiei in fata milioanelor de consumatori. Asa ca Pryor a decis sa faca o schimbare la fata a companiei si, mai precis, sa ii dea o fata. A facut blogul Channel 9, un blog video. O camera de luat vederi arata developerii si maestrii tehnologiei exact asa cum erau, cum si cand lucrau. Numele de Channel 9 vine de la canalul audio deschis al companiei United Airlines (UA), prin intermediul caruia pasagerii ii pot asculta pe piloti vorbind in timpul decolarilor, zborurilor si aterizarilor. Pryor era foarte familiar cu el, pentru ca exact acel Channel 9 il ajutase sa isi invinga teama de a zbura cu avionul. Asa ca, pentru a invinge “frica” oamenilor de Microsoft, tradusa in perceptie negativa acuta, Pryor a lansat video blogul Channel 9: “Ideea a fost de a ne impartasi experientele de viata cu cei din exterior, care astfel vor vedea ca suntem oameni si ca se poate avea incredere in noi”.

Succesul blogului a fost incredibil, dar va las sa cititi mai multe despre asta in carte.
p.s. autorii sunt autoritati validate in domeniul web 2.0: Robert SCOBLE este unul dintre colaboratorii site-ului Microsoft Channel 9 si autorul blogului www.scobleizer.com Acesta din urma are vreo 3,5 milioane de vizitatori anual.
Celalalt autor este unul dintre cei mai important experti in inovatie tehnologica. Printre altele, a contribuit la inventarea poiwerpoint-ului.

Răspunsuri

  • silviu

    Ma bucur ca ti-a placut cartea. Cand am recomandat-o spre publicare am avut in minte mai ales dezvoltarea blogului de companie (o lipsa in Romania) dar merge pentru orice bogger.