Social-advertising

Comunicare Consumator

Un articol de pe wired.com m-a pus pe ganduri serios. Bref, batalia se da intre google si facebook. Yahoo, Microsoft sunt istorie. Se explica foarte clar de ce. Cititi-l ca merita. Altceva as vrea sa pun in discutie: advertisingul si mai exact, advertisingul dupa Facebook.
Ryan Singel ne-a aratat arena online-ului in care se bat cei doi pretendeti la titlul de “campion al tuturor versiunilor centurii WWW”. Dar… cu ce vine FB-ul de ridica tot online-ul in cap?

Cu o noua filosofie de marketing, de fapt. Facebook-ul a reusit sa umanizeze brandurile atunci cand a pus in aceeasi logica user-ul si fan-page-ul. “Dramatizarea” brandului, importanta unui tone of voice, chiar si “sexul” marcii sunt factori de care se va tine tot mai mult cont.

Ce inseamna asta? Ca felul in care brandurile comunica pe FB este diferit decat in alte medii. Doua sunt motivele. Primul e chiar arhitectura platformei de socializare care obliga la “minimalism” (de content si de design), iar al doilea se refera la filosofia Facebook – care by the way si-o insusesc brandurile venite aici.

Workshop-ul lui Mark Cowan de la ronewmedia ne-a lamurit de ce este important sa navighezi prin apele social-media cu “distrugatorul” Facebook si care este filosofia din spatele sau.

Stiam ca Facebook face legatura dintre consumator si brand. Ceea nu stiam este ca cel mai dinamic segment care se manifesta pe FB este format (NB) din femeile intre 55 si 65 de ani. Iar din cei 550 de milioane de consumatori, 200 de milioane de users intra via smartphones. De asemenea 60% din timpul petrecut de un user este pe homepage, urmarind news-feed-ul. Iar din 50 de prieteni, 5 vor trimite mai departe ceea ce postezi, by default. Like-ul poate fi monetizat, iar cine leaga mai repede FB de offline are de castigat.

Datele astea ma duc la o singura concluzie: advertisingul clasic se va transforma in social-advertising. Ma grabesc sa trag concluzii? Voi ce spuneti?

Răspunsuri