IT&C: Despre relevanta brandului pentru consumator

Consumator Invitatul săptămânii Marketing

Toate studiile referitoare la consumatorul de IT nu dau castigator pretul in mixul de factori care influenteaza decizia de cumparare. Acesta apare doar de la locul 4-5 in jos, primele locuri fiind ocupate de catre brand si diverse valente ale brandului/produsului.

Si totusi, toata lumea se bate in preturi. Super oferte, discount-uri, bundle-uri, buy-back si alte mesaje care au la baza PRETUL.

De ce?

Sa fie toate studiile gresite sau customizate doar pentru angajatii brandurilor de IT&C? Nu cred asta. Consumatorul de IT&C (si  ma refer in special la produsele de folosinta personala nu la cele B2B) raspunde la aceeasi intrebare cu doua raspunsuri.

Unul se refera la “wanna be”, iar al doilea la“what I can be”. Cele doua raspunsuri exprima dorinta de diferentiere a consumatorului, de a arata cat de “istet, frumos si important” este si cum prin alegerea sa de fapt isi construieste o poveste cu care sa impresioneze. Caracteristicile si tot ceea ce denumim factori rationali ai produsului sunt sau nu importante doar in relatia dintre povestea brandului si consumator. Astfel, brandul incununeaza personalitatea consumatorului, ii transmite atributele, se construieste dupa “chipul si asemanarea” acestuia.

Totul se rezuma la un mesaj pe care consumatorul vrea sa-l transmita despre el. Brand-urile puternice, inainte de a lansa un produs construiesc o poveste de success pentru cei care vor fi “onorati”sa le fie consumatori. Dar pana acum, aceasta strategie nu are decat un singur castigator – Apple!

Toate celelalte trebuie sa fie atat de flexibile incat sa fie extrem de usor pentru consumator sa-si construiasca propria argumentatie (poveste) de succes. Care de cele mai multe ori  se refera la PRET!

Dar nu intotdeauna…

Nicu Stancescu, New Business Director la Friends Advertising, a fost inainte coordonator regional Canon pe cea mai importanta divizie (foto – video).

Răspunsuri