Consumatorul 3D

Consumator

De cand cu Avatar, lumea a inceput sa accepte ca filmul de rit hollywoodian este acum 70% efect digital. Si daca nu e facut pentru 3D, se face. Vezi cazul Star Wars. Si eu astept si Pasarile, Dracula si alte clasice.. cat de curand:)

Fascinatia 3D-ului, pentru chestii care ies din ecran si pare ca te vor lovi nu a atins punctul de saturatie. Mai e loc de… mai mult, mai puternic, mai real. Iar advertising-ul e abia la inceput, abia tatoneaza noul mediu.

Sursa foto

Daca pana acum povestile ne erau livrate, acum le putem trai. Nevoia de altceva s-a intalnit cu putinta tehnologica de a sustine aceasta dorinta. Ergo, “Reclama vie” va avea un efect devastator asupra comportamentului de consum. Arhetipurile pe care le amintea Andreea vor fi langa noi, “in carne si oase”. Observam discrepanta dintre ce exista si “ce se vinde”. Asa e acum. In viitorul nu foarte indepartat linia asta va deveni foarte subtire, pentru ca incet-incet realitatea va “deveni” si ea 3D. Imaginati-va cum este sa il simti pe  Michael Jordan langa tine, cum pare ca isi sustine claim-ul la doar cativa metri. Cum e sa joci in meciul Nike sau Adidas, Pepsi sau Cola. Cum e sa participi direct la experienta brandurilor. Tehnologia va rescrie marketingul si advertisingul pentru ca tehnologia va naste un alt fel de a consuma. Cine anunta moartea capitalismului e cam naiv. El are capacitatea de a se reinventa, fara sa intre in colaps. Cam asa si cu publicitatea. Ea se va adapta, se va schimba, va evolua. Pentru ca va lega, mai mult ca pana acum, brandul de consumator.

Ne intelegem consumatorii, intuind ceea ce vor. Intrand in lumea lor, fara a fi intruzivi. Well, 3D-ul asta cred ca va face: ne va permite sa spunem povesti despre consumator, in care el este parte activa. Nu va fi, ca pana acum, un adresant. Reclamele il vor implica direct pentru ca tehnologia o va permite. Si cand zic direct nu ma refer la mecanisme  fine sau like-uri sau subtilitati de online. Augmented Reality va deveni The Reality. O sa vedeti :P

Vom fi nevoiti sa ne cunoastem consumatorul pentru ca el va deveni parte din scheletul povestii. Si tot el poate ne va scrie brief-ul. Iar lucrurile vor sta cam asa…

via Dan Virtopeanu

Răspunsuri