The Jedi of advertising

Consumator

Dupa cum prea bine stiti, un Jedi este un cavaler al dreptatii intr-o epoca hiper-tehnologizata (apropos de humanology). Un Jedi poate avea momentele sale de slabiciune (vezi celebrul caz Anakin Skywalker), dar el, in ultima instanta, “brings order to the galaxy”. Aaa… si se ghideaza dupa o conduita morala, imi sopteste o voce.

Revenind din galaxia foarte foarte indepartata la lumea advertisingului foarte foarte aproape, perceptia despre publicitari nu este chiar roz. E chiar paradoxal. Oamenii care lucreaza la imbunatatirea perceptiei unor produse&servicii sufera de lipsa acuta de credibilitate. Dar, cum spune si maestrului Yoda, “hope there is”.

Soo, ii gasim impreuna?Pe cine considerati Jedi din advertising si de ce? Un nume  (fie el copy, art, planner, regizor, client service etc, etc ) si doua-trei argumente.

Practic :) ne-am face si noi un serviciu: daca un publicitar este bun, sansele ca el sa ne intelega pe noi (consumatorii lui) cresc. Daca e rau, sansele ca el sa se gandeasca la noi scad. Dar cum valoarea profesionala, de cele mai multe ori, cedeaza tentatiilor Dark Side-ului, este de dorit ca un advertiser sa fie bun-bun. Makes sense, nu? Bun la munca, bun la suflet. Sigur, nu ii cunoastem personal. Dar… asta nu inseamna ca perceptia, impresia pe care ne-o lasa nu conteaza. Totusi suntem in lumea oamenilor din Advertising. Locul unde impresia ruleaza. Poate sunt usor naiv, dar raman la credinta ca un om valoros, care produce niste creatii bune, nu poate fi chiar atat de negru in cerul gurii.

Deci sa incep eu: dl. Henry-Alex Rubin e alegerea mea ca Jedi al advertisingului pentru ca domnul asta a plecat de la premisa ca e nevoie de autenticitate pentru a vinde. Si mai ales este nevoie sa ne uitam la consumator. Pentru mai multe detalii, argumente si creativitate, intrati pe Smuggler unde il gasiti, pe langa  o suita de alti Jedi. Si mai jos doua mostre de ce inseamna sa mergi pe the Light Side.

Răspunsuri