Traiasca Razboiul!

Comunicare Consumator

Imi cer scuze fata de creationisti, dar oamenii sunt, in principiu, rai. Acum 2 milioane de ani, cand omul s-a desprins din maimuta, el a preluat agresivitatea si teritorialitatea stramosului lui. Lucru evident pana astazi, cand sexul si razboiul sunt cele doua lucruri care vand cel mai bine.

Tradus in limbaj MarCom, aceasta violenta latenta a omului echivaleaza cu publicitatea comparativa, una din cele mai vizibile forme pe care le pot lua rivalitatile comerciale. In timp, a fost nevoie de organele legislative pentru a domoli spiritele concurente. In Romania, de exemplu, publicitatea comparativa este permisa, dar cu foarte multe asteriscuri. Ce se intampla insa in locurile in care aceste asteriscuri nu sunt amendabile?

Sa luam exemplul din imaginea atasata, surprinsa intr-un cartier marginas dintr-un oras mediu spre mic din Romania, intr-un loc in care comunicarea are un caracter intuitiv, subiectiv, iar oamenii nu se supun rigorilor educatiei alese. Ce vedem in dreapta este claim-ul comerciantului de vin “La Costica”. Ce vedem la doua curti mai in stanga este contraatacul competitiei locale, “La Vagon”, lezate de tupeul vecinului sau. Fara indoiala, cei doi sunt intr-o lupta acerba pentru atragerea consumatorilor. Iar decizia consumatorilor depinde de forta dovedita de fiecare din cele doua strategii de comunicare.

In cele din urma, un lucru este cert. Oamenii care se regasesc in target-ul celor doi rivali iubesc un bun conflict. Iubesc OTV, iubesc CanCan, iubesc patronii din Liga I, iubesc scandalul, iubesc violenta. Prin urmare, special pentru mase, sa fie razboi!

Nu?

Răspunsuri

  • http://www.luluts.ro luluts

    Zis-a Hobbes ca oamenii sunt rai de la natura. Imi aloc dreptul de a-l completa si adaug ca natura aceasta rea, nabadaioasa si razboinica se vede astazi si in guerrilla marketing :D De fapt, toata terminologia publicitara este imprumutata din jargonul militar: campanie, tactica, strategie etc etc.

  • pestedeuscat

    Sun Tzu saracul, daca ar fi trait, s-ar fi descurcat de minune in marcom.

  • http://elfuldelamare.wordpress.com/ elfulcubrief

    cam pasiv sun tzu pt gustul meu. poa un bismarck marcom-ian?:D

  • pestedeuscat

    Adica marcom prin sange si otel?

  • http://roxanarugina.ro roxana

    chiar ieri am participat la marsul sindicatelor din Franta si in momentul in care un ocean de politisti au inconjurat piata din toate colturile si cei mai violenti se gaseau undeva in picioarele mascatilor cu arme de foc, am avut un atac de panica. nu am vazut niciodata atata violenta ca ieri. intotdeauna mi-a placut mai mult Descartes si cred ca omul e bun la suflet si ca maimutele bonobo sunt mai destepte cand fac dragoste, nu razboi. dar stiu ca si ca fara conflict, de multe ori nu e progres. de asta iubesc eu comunicarea ca-i de multe ori ca o infuzie care curata ce-i mai rau din oameni.

  • pestedeuscat

    Pai si violenta are ca scop final dragostea. Cand te razvratesti, o faci pentru cineva iti incalca dreptul de a iubi (lumea, oamenii, libertatea, viata, o idee, un club de fotbal, etc.). Pana acum se pare ca orice utopie a dragostei a derapat. Iar cand dispare dragostea, apare ura.

    Oricum, aici depasim deja razboiul si intram in revolutie, care ii priveste pe consumatori, nu pe competitori. Sangele si otelul de care amintea Elful se potrivesc aici.

  • http://www.twitter.com/luluts Luluts

    Bismarck nu avea nicio apetenta pentru razboi, dudes. Este supranumit “jongleurul de aliante” si ramas in istorie pentru sistemele de aliante care au asigurat pacea europeana de dupa razboiul Crimeei. Daca tot suntem la germani, cred ca mai razboinic era Wilhelm al II-lea. :)

    Expresia cred ca era de fapt “sange si pamant” si apartine nazistilor, cu lebensraumul lor cu tot.

    Razboiul e benefic la un nanonivel, atunci cand te razboiesti cu tine insuti. Asa cum zicea Roxana, conflictul, tensiunea inseamna evolutie. :)

  • pestedeuscat

    Asta daca ignoram blitzkrieg-ul. :)
    “Sange si otel” erau cele doua lucruri prin care Bismarck considera ca Prusia trebuie sa treaca totul pentru a atinge unificarea Germaniei.
    Cat despre razboi… el a scris istoria. Daca nu exista nici un razboi, noi nu mai existam astazi.

  • http://www.twitter.com/luluts Luluts

    Ba da, dar ramaneam intr-un stadiu de dezvoltare inferioara.

  • pestedeuscat

    Discutabil. Nu mai existau migratii de popoare, alipiri si dezlipiri de state si harta ar fi aratat azi complet altfel. Daca ar fi aratat cumva.

    Si in orice caz, “La Costica” si “La Vagon” nu mai ajungeau pe Fishington Post.

  • Ovidiu M

    Sper ca memoria sa nu-mi joace feste. Bismarck a fost supranumit cancelarul de fier. Porecla spune totul. Mai degraba Metternich este “jongleurul de aliante”. Cat despre Sun Tzu, n-as zice pasiv ci intelept. El era adeptul principiului “rezultat maxim cu minim de efort”. Ma intreb care a fost raspunsul lui “vin bun” la contraatacul lui “aici e mai bun”

  • http://www.twitter.com/luluts Luluts

    Metternich a pus bazele concertului european – un sistem de congrese & conferinte. El vroia revenirea la situatia de dinainte de razboaiele napoleoniene, reinstaurarea vechilor dinastii, status quo-ul anterior etc etc.

    Bismarck era intr-adevar cancelarul de fier – guverna autoritar pe plan intern fiindca Prusia era dezlanata si avea nevoie de coagulare. Pe plan extern insa, Bismarck a incheiat aliante cu toate marile puteri europene ca sa diminueze rolul Frantei pe continent.

    Of, prea multa istorie. Make love, not war.

  • pestedeuscat

    Totul e bine cand se termina cu bine.

  • Pingback: Tweets that mention Traiasca Razboiul! | Fishington Post -- Topsy.com

  • Pingback: Nu poţi, e război oriunde | AdiSpune.Com

  • http://www.unblogin2.pers.ro Raluca

    Nu sunt de acord cu asocierea dintre “natura rea, nabadaioasa si razboinica” si marketingul de guerilla. Marketingul de guerilla este despre a crea buzz si a lansa discutia despre niste produse prin campanii creative de promovare a lor. La o simpla cautare pe Google dai de cele mai curajoase campanii ever, gen Nike, care a imbracat Statuia Libertatii in tricou NBA. Marketingul de guerilla nu are agresivitatea publicitatii comparative – care pe multi nu-i tine sa o faca, mai ales ca, daca nu ma insel, pe la noi e cam interzisa.

  • Pingback: Fotbalul si societatea | Fishington Post

  • Pingback: Criza economica face victime locale | Fishington Post

  • Pingback: Nu poţi, e război oriunde | Adrian AnghelAdrian Anghel