Law abiding Facebook users

Consumator

Toata lumea vorbeste despre Zuckerberg, cu atat mai mult acum, cand lumea asta toata a vazut deja sau abia asteapta sa vada The Social Network. Pe langa compania de miliarde de dolari, titlul de 2010′s most influential man si un film (parte autobiografie, parte fictiune) care il are drept personaj central, this Zuckerberg guy mai are si o lege care-i poarta numele.

Legea lui Zuckerberg spune ca, in fiecare an, cantitatea de continut pe care o impartasim se va dubla. In fiecare luna, cantitatea de social objects (link-uri, note, poze, clipuri video) impartasita pe Facebook depaseste 30 de miliarde, iar un utilizator interactioneaza, in medie, cu 130 de alti ultilizatori. Daca previziunile lui Zuckerberg se vor adeveri, care va fi consecinta asupra modului in care oamenii relationeaza pe Facebook? Cum va arata schema interactiunilor dintre indivizi, capabila a satisface cotele de continut impartasit pe care le anticipeaza fondatorul Facebook?

sursa foto

Antropologii ne flutura in fata ochilor numarul lui Dunbar, spunand ca putem avea cel mult 150 de prieteni intr-o viata. 150, adica exact dimensiunile unei comunitati tipice de hunters-gatherers, o comunitate definita prin coeziune si interconexiune. Iar explicatia este simpla: dimensiunea creierului uman, capabil sa suporte procesul de socializare, este aceiasi ca acum 250 000 de ani. Cu alte cuvinte, nu putem asigura coeziunea sociala a unui grup mai mare de 150 de oameni, din cauza limitelor pe care ni le impune propria dezvoltare cerebrala.

Cu toate acestea, cu totii avem mai mult de 150 de prieteni pe Facebook si suntem, cu siguranta, parte din comunitati virtuale care numara mult mai mult de atat. In plus, daca e sa-l credem pe Zuckerberg, numarul de relatii pe care trebuie sa-l gestionam este in continua crestere. Ceea ce s-a schimbat sunt tocmai aceste relatii. Despre legaturile slabe, contextuale, formate in web 2.0 si despre relations vs. relationships va spune mai multe Brian Solis.

Răspunsuri