Online: Consumatorii, Bogusky si internetul

Consumator Invitatul săptămânii

Era 15 Martie 1962 si J.F.K. se adresa Congresului SUA. Venise sa le vorbeasca despre cel mai mare grup economic, cel din care si el facea parte, cel afectat de majoritatea deciziilor politice si economice. Discursul lui viza consumatorii – cel mai important grup economic din lume. Un grup ce nu are o structura de reprezentare si care nu-si face intotdeauna cunoscute opiniile si nevoile.

Sursa foto

Dupa aproape 50 de ani, cel pe care cei de la Fast Company il numeau the Steve Jobs of the ad world – Alex Boguskyspune ca vrea sa se implice intr-o revolutie a consumatorilor, primul sau pas fiind sa continue ce-ncepuse Kennedy in ’62 – realizarea unei Carte a Drepturilor Consumatorilor, una adaptata realitatilor secolului 21. Dupa ce a parasit Crispin Porter + Bogusky acum jumatate de an, Bogusky s-a intalnit cu diferiti oameni (de la manageri de companii pana la bucatari, dupa cum spune chiar el) si a inteles ca se-ntampla “ceva”. El i-a spus “revolutie a consumatorilor” si crede ca internetul e cauza inceputului schimbarii.

Recent, AdAge isi intreba cititorii daca e vorba si de ipocrizie in decizia lui Bogusky de a se apuca sa apere drepurile consumatorilor si sa propavaduiasca alimentatia sanatoasa dupa ce a convins americanii sa cumpere produse fast food sau de o schimbare a gandirii ce-ar trebui admirata. Eu nu pot sa ma gandesc decat la faptul ca sansa de a fi primul om de advertising ce se pozitioneaza ca avocat al consumatorilor intr-o perioada in care tot mai multe companii incep sa fie mai responsabile social si mai transparente de teama aparitiei unei armate conectate la internet de consumatori furiosi n-ar trebui ratata de nimeni, cu atat mai putin de Bogusky.

Revolutia consumatorilor incepe acum, cand cei din generatia Y se maturizeaza si incep sa beneficieze si de parghiile necesare sa faca acel lucru ce-i diferentiaza de alte generatii – sa se implice in cauza sociale si nu numai (pentru ca lor le pasa din ce in ce mai mult de ce contin lucrurile pe care le mananca, aerul pe care il respira, pastilele ce le sunt prescrise si electronicele ce le sunt vandute online); acum, cand un consumator nu sanctioneaza un producator prin alegerea altuia data viitoare, ci prin avertizarea tutoror celor din reteaua sa (online, offline) ca acel produs reprezinta o risipa de bani sau un real pericol pentru sanatate; acum, cand criza economica ii face pe consumatori sa ceara producatorilor mai multa calitate pentru aceiasi bani ca acum cativa ani; acum, cand observam epidemii de obezitate, boli de inima si cancer.

Revolutia consumatorilor incepe sa atraga de partea sa oameni ce au facut cariera de partea cealalta a tejghelei. Lumea advertisingului incepe sa creeze campanii foarte bune si pentru cauze sociale ori politice, si poate o revolutie a consumatorilor sustinuta de foste si actuale staruri ale publicitatii va aduce unei agentii un prim premiu Nobel.

Mai e pana o sa vorbim pe FishingtonPost despre premii Nobel pentru agentii, dar putem sa discutam acum despre cum se vede revolutia consumatorilor din fata ecranelor voastre. Cum vi se pare voua faptul ca omul care a creat super-campanii pentru Burger King acum militeaza pentru drepturile consumatorilor si spune ca orice om are dreptul sa stie de unde provin ingredientele mancarii pe care o cumpara si cum au fost ele procesate?

Social-media strategist la Webstyler, Irina Iliescu si-a construit intrega indentitate online sub pseudonimul Tara Duveanu. Cunoscuta pentru proiectul Soup Nights, Tara ramane unul dintre cei mai prolifici oameni din online cand este nevoie de a face o fapta buna.


Răspunsuri

  • Pingback: Tweets that mention Consumatorii, Bogusky si internetul | Fishington Post -- Topsy.com

  • http://bezdomny.wordpress.com Deroude

    Ambele tabere in care s-a regasit Bogusky sunt business-uri. Aduc bani. Nu ar fi deloc paradoxal ca Bogusky sa fie in continuare pe statul de plata al lui Burger King, daca acesta a decis sa isi asume (ca brand) ipostaza de pionier al responsabilitatii sociale si a construit o campanie inteligenta in acest sens. La un moment x, Bogusky se razvrateste, in loc sa sustina fabrica de chiftele, zice ca toate fabricile de chiftele sunt najpa, fiindca ar trebui sa fie mai responsabile vis a vis de sanatatea mancailor. Moment in care Burger King, care sta cu replica pregatita in fundul curtii, vine si spune – uite, noi suntem primii care va oferim produse responsabile, cu continut transparent, adica suntem de acord cu Bogusky si facem exact cum zice el, deci noi nu suntem najpa, ceilalti sunt.

  • http://www.onoffmood.blogspot.com/ clandestine

    La un moment dat, toti ajungem la spovedania campaniilor noastre in fata consumatorului. Am o idee, cred ca e foarte proasta: in loc de super-campanii care vad consumatorul ca pe un instrument in statistici – si alea arbitrare, super bune – campanii care vad consumatorul ca pe ce e, adica consumator.

  • http://etefas mirela

    N-am putut ajunge la content-ul articolului, gratie stilului compunere scolareasca. Argh. Sunteti niste duri, de ce nu scrieti ca atare? Sau domnsoara autoare inca mai are frustrari legate de timpurile verbale canonice???