Twitter vs. Gladwell

Comunicare Consumator

Canadianul Malcolm Gladwell, arhi-cunoscut pentru Tipping Point sau Outliers, vine mereu cu idei si observatii out-of-the-box, mai cu seama in domeniul psihologiei sociale. Asa a facut si zilele trecute, pe 4 octombrie, cand si-a publicat in New Yorker parerea despre forta retelelor sociale, intr-un editorial intitulat SMALL CHANGE – Why the revolution will not be tweeted.

Extrem de interesant material, cu multe referinte istorice, in care sustine, pe scurt, ca activismul de pe retelele sociale e neangajant in realitate, fiindca e bazat pe legaturi slabe, care nu dau coeziune sociala.

Partea frumoasa vine dupa: de peste ocean vine o replica destul de tare (daca mai stiti de altele, pls contribute), una in The Guardian, a lui Leo Mirani (care are o coafura stil… Gladwell) si din LA o alta, in Change Observer, a Mariei Popova, “curator of interestingness” – de urmarit si pe twitter ca @brainpicker, foarte desteapta.

Mai jos o super-cuvantare de la London Business Forum a lui Gladwell featuring Fleetwood Mac, niste hasis, Bobby Fischer si regula celor 10,000 de ore. Enjoy.

Răspunsuri