Adevar sau publicitate

Comunicare Consumator

Dupa ce a impanzit cu sobolani fiecare colt al lumii, grafferul, pictorul, activistul politic si omul Banksyloveste din nou, de data asta in vazul a aproape 7 milioane de oameni. Mai precis e vorba de The Simpsons, al carui ultim episod l-a avut guest star pe cel mai celebru anonim al momentului. Genericul mereu customizabil al serialului, pe langa toti peretii din Springfield mazgaliti, si-a donat cunoscutul “couch gag” britanicului. Lesne de inteles ca a iesit Banksy-style, adica o interesanta si amuzanta satira asupra capitalismului salbatic contemporan.

Lasand arta sa fie arta, nu putem sa nu observam reactiile in general pozitive ale viewer-ilor de YouTube. Autoironia, se pare, este apreciata de oameni. Poate si pentru ca e un fel de imbratisare a propriilor slabiciuni. Un fel de garantie ca cel care o face nu e un mincinos. E intalnita tot mai des si in comunicare, de altfel. Poate ca, pana la urma, asta e viitorul comunicarii. Nu mai vorbesti de avantaje. Vorbesti despre dezavantaje. Macar asa lumea o sa stie ca esti sincer. Vorba lui Shakespeare: “If you can’t beat them, join them.”.

Pentru aprofundarea filosofica si psihologica a autoironiei, recomand cartea lui Kaj Genell din 1983, “Ironie sau existenta”. Pentru sinceritate in publicitate, recomand filmul Crazy People din 1990, cu Dudley Moore si Darryl Hannah. Pentru primul paragraf al articolului, recomand butonul Play de mai jos.

Răspunsuri

  • Pingback: Twitted by elfuldelamare

  • http://roxanarugina.ro roxana

    si daca tot vorbim de crazy people si arta si ironie, recomand si eu filmul The Rocky Horror Picture Show, pentru cei din spatiul intra-carpato-danubiano-pontic, indeosebi ;)

  • pestedeuscat

    Iar daca e vorba doar de crazy people, eu mai recomand site-ul Emails from an Asshole:
    http://dontevenreply.com/index.php
    Smiley face.