Un pic de help si cu vacanta

Consumator Recomandări


Acum, ca plecati in vacanta, nu uitati lanturi, cauciucuri de iarna, triunghi samd – si daca e sa fie drum lung atunci faceti si o verificare a masinii inainte de plecare, ca nu strica.

PS – oriunde ati merge iarna, circulati numai cu plinul facut. Nu se stie pe unde esuati, doamne fereste, si e bine sa aveti cu ce va incalzi pana iesiti din incurcatura.

Răspunsuri

  • sam

    de asemenea:

    anvelopele (de iarna si nu numai) trebuie rodate in primii 500 de km. adica nu-i dati in goarna, ca sa nu trebuiasca sa franatzti tare etc. e vorba despre stratul superficial de cauciuc care, din cauza procesului tehnologic, e mai putin bun decat cel de dedesubt. e vorba de microni, nu va ganditi la cine stie ce. cam 500 de km ii ia anvelopei sa scape de acel strat si sa puna pe asfalt cauciucu “ala bunu”. (explicatie oferita de un vechi prieten al meu, cu vreo 10 ani de vanzari si marketing la tofan grup & michelin romania)

    si inca ceva: anvelopele fara janta trebuie stocate vertical (adica pe cant; adica asa cum stau ele pe masina). ca sa nu se deformeze la latime. (sfat din cartea tehnica a masinii mele, pe care am rasfoit-o azi cat stateam intr-o spalatorie)

    plus: cand puneti anvelope de iarna, puneti-le pe toate 4 (18, daca avetzi trailer). solutia romanului sarac, sa le schimbe doar pe cele de pe puntea fatza (ca sa traga masina, cum ar veni) e o mare prostie. cel mai repede se pierde aderenta pe puntea ne-motoare (care, la masinile cu tractiune pe fatza, mai e si mult mai usoara – in fatza sunteti voi si prietena plus motoru, in spate nu e mai nimeni si nimic…). (concluzie trasa din forumurile auto pe care am studiat povestea cu circulatia in conditii de iarna)

    si cam atat

    sa ne vedem sanatoshi in anu nou!