Utilizatorii de Facebook sunt narcisisti

Branding Consumator

Un studiu realizat de catre Soraya Mehdizadeh de la Universitatea York din Canada a aratat ca utilizatorii de Facebook sunt narcisisti, se subapreciaza si sunt nesiguri pe ei. 100 de studenti, fete si baieti au completat mai multe teste psihologice care au formulat concluziile studiului.

Analiza a aratat ca cei care au obtinut un punctaj mare la “gradul de narcisim” sunt si cei care stau mai mult pe Facebook. Isi updateaza pagina zilnic, isi cauta noi prieteni si mizeaza mai mult pe  superficialitate decat pe afect iune autentica. Fetele se promoveaza prin imagini, iar baietii prin ceea ce scriu.

Sigur, am inceput cu 100 de subiecti. Sigur, o extrapolare la toti cei 500 de milioane de utilizatori de Facebook nu prea se poate face. Dar incet-incet vor exista date si mai relevante despre profilul acestor consumatori. Asta se va traduce prin strategii din ce in ce mai sofisticate pentru online si, posibil, prin rezultate de vanzari mai bune. Oricum ar fi, daca studiile opereaza cateva tipologii destul de rigide, noi, administratorii de cont ne putem cunoaste cititorii in detaliu. Zi de zi, ora de ora, online, stim ce-au mancat de dimineata si unde merg in weekend sa se distreze, si ce citesc momentan, si ce muzica asculta si unde si-au petrecut vacanta, si, si, si.

Eu folosesc Facebook-ul si drept sa spun nu-s departe de concluziile astea. Putin narcisist e bine sa fii, macar din principiu. Si pana la urma, daca  Zuckerberg ne da sansa sa fim admirati/studiati… de ce nu? :)

Buna. Eu sunt Adi si sunt dependent de povesti.

je

Răspunsuri

  • http://www.alinzainescu.ro Alin

    studiu pe un sample de 100 de persoane. wow !

  • http://elfuldelamare.wordpress.com/ elfulcubrief

    well, unele insight-uri sunt valabile. chiar si fara un esantion reprezentativ cu o marja de eroare de +/- 3%:)

  • Pingback: Lungul brat al Facebook-ului | Fishington Post