Cât de bine este în lumea lui Jim Taylor, integrated planner

Consumator

Jim Taylor este Head of Integrated Activity Planning la SAB Miller. Job title-ul său vine deja cu esența lecției pe care ne-a ținut-o în ajunul galei Effie, pe 10 iunie, la ora 10, după ce abia se uscase cerneala consumată la jurizarea Effie România 2013.

INTEGRATED PLANNING is the name of his game, jucat într-o ligă și la un nivel de stai pironit pe scaun aproape 2 ore să-l asculți cum, modest și calm, îți explică principiile acelor campanii care au și cap și coadă.

Înainte de a ajunge “on the clients side”, Jim Taylor a exersat planning-ul vreme de 24 de ani în toate pozițiile, de la media până în inima ideilor, alături de creație, idei fără de care Jim condamnă orice alocare de buget și impunere de obiective, drept exercițiu futil:

“Nu poți să rezolvi obiective și să desemnezi medii fără să pornești de la o idee, care chiar să clintească categoria în care activezi.”

A avea o Big Idea, a căuta din greu o Big Idea, care să îți centreze eforturile campaniei și care să schimbe ceva în acțiunile sau percepțiile consumatorului tău este unul din cele 3 ingrediente pe care le-am depistat în discursul lui Jim Taylor.

Celelalte două ingrediente ale taylor-discursului, pe care le-am servit cu plăcere, sunt:

2. Simbioza și munca la comun între client și agenție.

E important să facem un plan holistic și nu brief-uri separate care mor într-un departament autist odată cu o execuție care se nu se pupă cu întregul. Și mai ales pentru că, în căutarea de big idea, nu știi de unde sare iepurele. Pot veni idei insightful și super-relevante și de la oamenii de trade. Mai ales de la ei. Dar este asta o pledoarie pentru o democrație în care votăm idei? Nein, mein Fuhrer. Directorul de creație și plannerul, împreună cu clientul trebuie să își asume ceva împreună. Cu cât au lucrat mai unit la plan împreună, cu atât crește probabilitatea să facă ceva curajos și relevant.

jt

3. TTL. Nu ATL, nu BTL, nu Online, nu Trade. Ci Through The Line (=TTL).

Abordarea TTL caută cel mai propice mediu pentru mesaj, fără să fetișizeze un anumit canal, însă ținând cont de toate posibilitățile acestuia. În comparație cu alte abordări de planning, planning-ul integrat, abordat TTL, arată astfel:

deniz1

Și dacă în punctul ăsta v-am pierdut cu toata teoria, iată și exemplele concrete pe care Jim ni le-a dat când vine vorba de Integrated Planning:

Carling Black Label, Africa de Sud

Lebansese Brew, lansare cu buget mic în Liban

Soproni, din Ungaria

http://www.youtube.com/watch?v=TFmgYsWUoDA

Dacă v-a plăcut genul ăsta de post, mai jurnalistic, dați cu commenturile și-or să mai fie și altele. Vă mulțumesc frumos.

sursă foto: http://wp.bartonconsultingservices.com/wp-content/uploads/2012/06/HiRes.jpg

Răspunsuri