Premium fel de fel

Consumator

Ce mai înseamnă luxul în ziua de azi? Ce este premium, mai departe de „hai să facem textul cu auriu“? Ce este exclusivist și, în general, ce costă mult? 

Oamenii dau mici averi pentru produse ca iaurtul din lapte de bivoliță, pălincă curată, oul din ogradă sau covoarele țesute la război. Așa traduc conceptul eco-premium, însă el e un pic mai mult (nu știu alții cum sunt, dar eu am eco-premium la discreție în casa bunicilor).

Am auzit prima dată despre eco-premium si eco-hedonism acum un an, într-o prezentare a WGSN  (companie ce se ocupă cu previziuni din lumea modei). Exemplul lor a fost o bancă din aluminiu extrudat, care a necesitat 18 ani să fie produsă, pentru că tehnologia nu exista încă.

Eco-premium trebuie să respecte principii eco și practice. Dar asta face deja orice produs decent. Eco-premium înseamnă în plus detehnologizare (vezi casele în care prințul Charles își petrece vacanțele), contact special, unic (vezi coaja de brad în care vine brânza de burduf) și mister (poveștile despre vampiri care desăvârșesc Transilvania ca o destinație eco-premium).

Criza nu i-a sărăcit pe bogații lumii cum anunțau unele voci, ci i-a îmbogățit și mai mult. Piețele produselor de lux nu au dispărut, iar bogații au depășit criza peste tot în lume (și au depășit bunul gust peste tot în România :) ).

Ca urmare, luxul s-a decis că termenul „premium“ nu-l onorează. Așa a apărut uber-premium, care desemnează produsele cu preț prohibitiv pentru marea majoritate a consumatorilor.

Iată un exemplu care sper să vă edifice: experiența Bur Dubai (cartierul de lux al Dubaiului, unde mulți își doresc să facă shopping) nu este eco-premium, însă este uber-premium.

Voi, când o să fiți mari, ce fel de bogați veți fi? Sau fi-veți voi membri ai Generation Content, ce-și construiesc statutul prin creativitate?

(poză de clătit ochii, sursa: thecoolhunter.net)

Răspunsuri