Consum, oameni, consumatori, consumatoare

Consumator Marketing

blugi gay

Orice om este un consumator. Deci vom scrie despre tipuri de consumatori. Am pastrat “oameni” in titlu sa nu uitam cine suntem. Sau pentru cine lucram. Sau de ce.

Una dintre primele tipologii de consumatori a fost propusa de Everett M. Rogers, pe baza studiilor facute de Ryan si Gross. Inovatorii, Adoptatorii timpurii, Majoritatea timpurie, Majoritatea tarzie si Adoptatorii lenti sunt cele cinci clase definite prin deschiderea spre inovatie.

Daca actualele masuratori de consum se adreseaza barbatilor si femeilor heterosexuali(e), in prezent sunt create toate premisele pentru ca vechea paradigma sa fie upgradata. O acceptare a minoritatii gay, atat legislativa cat si sociala conduce in transformarea ei in Consumator. Deci in targetarea specifica a produsului. In acest moment teoriile inovatiei se muta din partea consumatorului spre brand. Mingea este in curtea celui din urma. Un exemplu de adaptor timpuriu este Levi`s cu a sa reclama, politically correct,  la blugii “Gay”.

Rezulta ca membrii comunitatii gay au prim brand care li se adreseaza. Pe cand o campanie in Romania care sa targeteze tinerele gay, amatoare de ciocolata cu lapte?

Răspunsuri