Consumatorul a murit, traiasca consumatorul de recomandari!

Consumator

Cumparam mult. E un adevar. De fapt intreg sistemul se bazeaza pe circulatia marfurilor, iar o viteza cat mai mare de rotatie a banilor inseamna prosperitate pentru o societate.

Dar ce cumparam de fapt?

In functie de cat de deschisi suntem catre nou, ne aflam undeva pe curba unui grafic-clopot (Everet Rogers a realizat reprezentarea difuzarii inovatiei).

Daca ma uit in oglinda, prin casa si pe bonul fiscal cred ca sunt undeva intre early adopter si early majority. Nu cred ca voi lansa ceva care sa schimbe lumea modei, nici nu voi fi primul care schimba mersul baietilor de cartier. Dar daca apare un pas nou printre ei, voi fi printre primii care sa-l testeze pe strasse.

O sa ziceti nimic nou. Asa e. Si totusi ce mai cumparam azi?

Sigur nu mai cumparam adidasi, rosii, televizoare, covoare persane si masini. A disparut nevoia clasica pe care o satisfacea un produs. Definitia conform careia produsul este menit sa satisfaca nevoile noastre este la fel de obosita ca sintagma „clientul nostru – stapanul nostru”.

In prezent cumparam surse de inspiratie, moduri de viata, robinete de sfaturi. Intre consumator si produs a aparut cineva de care depinde actul de cumparare. Au aparut prietenii, familia, cool hunter, canalul de youtube al unui prieten, recomandarile bucatarilor de la Master Chef. Doar cei inovativi cauta insetati ca un dj intr-un record-shop in lada uriasa a ofertelor economiei de piata. Noi, restul, ne inspiram de la ei. Si ii recunoastem ca surse valide de recomandari.

Pentru branduri asta inseamna ca lucrurile nu mai merg „chiar asa” :) . Dar daca gasesc canalul bun, vorba potrivita, viitorul se va aranja in favoarea lor. Emisia pe unde medii si lungi e depasita si ineficienta.

Follow este noul like. Subscribe, follow, abonare si altele din seria, sunt noul like pe care orice brand trebuie sa-l caute. Daca like-ul e un zambet, follow e o invitatie la dans acceptata, un angajament ceva mai serios. Sa dansam!

Răspunsuri