People are strange

Consumator

Oamenii vor sa stie despre ceilalti oameni. Vor sa stie ce gandesc, ce mananca si daca prefera seara sa priveasca un film sau ochii persoanei dragi. Oamenii vor sa stie oameni.

Si cumva o facem. Daca ne uitam adanc in noi, la cele mai adanci temeri si nazuinte suntem toti la fel. Insa muncim cu drag la aparente, pana la urma nimanui nu-i place sa fie transparent si banal ca un Can Can uitat in metrou.

Si chiar daca am fi absolut sinceri nu am putea sa ne cunoastem semenii doar prin introspectie pentru ca suntem diferiti. Din fericire, cum spune campania Mobexpert (pe care, apropos, o apreciez pentru ca tinteste exact in punctul sensibil al suedezilor care ne mobileaza masiv viata). Suntem foarte diferiti.

Si atunci cum poti pretinde, client sau agentie, ca ii cunosti pe consumatori? Poti. Daca aduni experienta si experiente. Multi ani de lucru si urechea ciulita pe strasse. Uneori o coada la shaorma poate face mai mult ca un focus grup. Desigur, nu vreau sa reduc importanta cercetarii, stiinta este sfanta, dar curiozitatea are locul ei in templul creativitatii. Aici insa e nevoie de o nuanta: nu e suficient sa colectionam meme-uri si bancuri, e nevoie de filtrul personal si de un film bun si o vizita la muzeu care sa echilibreze karma creativa.

Dar in final tine si de noroc ca lucrurile sa devina cu adevarat mari. Tine de acel punct de inflexiune (tipping point) despre care scria Malcolm Gladwell. Mai mult de atat, totul poate veni din senin, fara nici o avertizare, lasandu-ne surprinsi de impact. Si mai arunc un concept pe masa – the black swan theory al lui Nassim Nicholas Taleb si va las sa cercetati.

In concluzie… comportamentul uman este si nu este predictibil. Un nonsens, la fel ca noi.

Răspunsuri