Arhetipuri, Branduri, Consumatori (The Hero and the Outlaw)

Branding Consumator Recomandări

hero-and-outlaw

Mult timp m-am intrebat… oare de ce nu sunt mai multe branduri care sa adauge mai multa semnificatie vietilor noastre? Oare doar cele globale pe care le intalnim la tot pasul sa fi descoperit formula potrivita?

In cartea “The Hero and the Outlaw” (Margaret Mark & Carol Pearson) ni se arata cum arhetipurile apropie mai mult motivatia clientului de  vanzarile produsului.

Practic, toti marketerii stiu ca trebuie sa inteleaga motivatiile umane, dar pana de curand nu au avut la dispozitie metode stiintifice care sa le permita sa faca legatura intre cele mai adanci motivatii ale consumatorilor si semnificatia produselor.

Iata ca intelegerea arhetipurilor poate sa contribuie la pozitionari mult mai bune ale brandurilor indiferent daca acestea sunt globale regionale sau locale.

O identitate arhetipala a unui brand vorbeste direct tiparului psihic al consumatorului, adaugandu-i acestuia semnificatie si recunoastere.

Astfel, am descoperit cum omenirea s-a intalnit frecvent cu cele 12 arhetipuri (descrise in amanunt in aceasta carte) si care indiferent ca erau personaje din mituri, povesti, filme sau branduri sau chiar personalitati publice, ne satisfac aceleasi nevoi de baza.

In timpurile noastre, branduri ca Nike, Levi’s sau Harley-Davidson se bazeaza pe arhetipuri ca “Eroul” , “Exploratorul”, si “Proscrisul”.

La fel Cenusareasa , Pretty Woman sau Estee Lauder, tin cont de caracteristicile “Indragostitului”.

Daca va pasa de cum puteti sa maximizati sansele de succes ale brandurilor pe care lucrati, pe care le construiti, sau pe care vreti sa le lansati, atunci cititi si tineti cont de ce ne invata Margaret Mark si Carol Pearson.

Pentru fishingtonpost.ro, cu simpatie,

Rares Ciovica

Răspunsuri