Despre cum ne-am antrenat sa ignoram reclamele

Consumator

It’s a known fact in advertising circles that only idiots click on ads — and yet advertisers still think that click-through rates mean something, and that a higher click-through rate means a better ad. It’s the measurement fallacy: people tend to think that what they can measure is what they want, just because they can measure it. – Felix Salmon

Internetul este o inventie minunata. Suntem mai aproape decat acum un secol, comunicam in timp real, informatia este la degetul nostru mic – ai la un click distanta de tine totul, de la canguri, civilizatia Maya si pana epopeea lui Ghilgames sau prima macheta de avion. Cu toate acestea, oamenii fug de publicitate in online (sa fie clar, nu ma refer la campanii pe social media, ci la bannere care te stalkuiesc atunci cand intri pe un site sau altul) ca dracul de tamaie. Motive cu gramada: sunt intruzive, iti intrerup lectura, sunt prost targetate. De ce m-ar tenta pe mine in timp ce citesc un articol despre economia Chinei sa imi cumpar o masina? Intentia e buna, ceea ce rezulta este inca un consumator de internet care s-a saturat de bannere lipicioase.

Mai stiu, din proprie experienta, ca bannerele nu aduc niciodata ROI-ul scontat. Rata de click pe numarul de utilizatori este foarte, foarte mica – se considera ca 1/1000 oameni care da clickul este un succes. Unul. Dintr-o mie.  Nu le am cu cifrele, dar pana si eu realizez ca 0, 1 % este un succes doar daca ai un trafic nesimtit de mare. Si atunci, de ce insista advertiserii sa ne faca sa ne indragostim de bannere?

In articolul citat mai sus, Felix Salmon trateaza cateva chestiuni interesante. Nu o sa intru in detalii, ca nimanui nu-i plac spoilerele. Insa ideea principala este ca in loc sa-si surprinda neplacut cititorii, publicatiile ar putea aborda altfel problema online advertisingului: redirectionarea cititorilor catre third-party content.

Instead, take a leaf out of the book of sites which really have generated a huge amount of loyalty online — sites like Drudge, or Reddit, or Techmeme, or Fark, or any number of other aggregators and curators with enormous followings. Millions of people love these sites, and visit them with astonishing regularity. Why? Because they send them to fantastic third-party content. – Felix Salmon

De ce functioneaza? Pentru ca toate downfall-urile bannerelor dispar. Nu iti stresezi, angoasezi, bombardezi sau enervezi  consumatorul cu mesaje publicitare pentru produse care nu sunt in constelatia lui. Ii sugerezi ca ar trebui sa-si arunce un ochi pe continutul altor site-uri, asa cum fac cei de la reuters.com in sectiunea de Counterparties. In teorie suna foarte bine; astept sa vad si ceva rezultate ca sa ma pronunt in favoarea sau defavoarea unei forme sau alta de publicitate online. Stiu momentan ca dragoste cu de-a sila nu se poate, nici macar in online.

 Sursa imaginii.

Răspunsuri