In cautarea fericirii consumatorului

Consumator

Aristotel credea ca fericirea poate sta in general, in lucruri care sunt de dorit in sine. In capitalism specialistii sustin ca oamenii cauta fericirea in mall si de aici psihologii care ne recomanda terapia prin shopping.

Zygmunt Bauman  spunea legat de Globalizarea si efectele ei sociale ca “a fi in miscare – a cauta, a cerceta, a nu gasi sau mai exact a nu gasi inca – nu este o stare de rau, ci promisiunea fericirii; poate chiar asta inseamna fericirea. A calatori reprezinta pentru viata consumatorului o placere mai mare decit a ajunge la destinatie. Sosirea are acel miros statut de capat de drum, acel gust amar de monotonie si stagnare. Consumatorul este o persoana condamnata la miscare pentru eternitate.”

15 sortimente de hartie igienica pe un singur raft sau 3 mall-uri in cartierul propriu, nu-l fac pe consumator mai fericit? Adica amintirile din epoca de aur si afirmatia “era mai bine pe vremea lui Ceasca” sunt urme alte unei epoci de fericire? Daca fericirea este o cautare continua sau chiar drumul catre fericire, atunci da. Insa, nu sunt eu expertul in fericire si de aceea va las mai bine, sa vedeti ce zic Robert Holden si Dan Gilbert.

Răspunsuri