Gherile anti-publicitate si trolling digital

Consumator

Supranumit “Socrate din San Francisco”, Howard Gossage avea o vorba: “Nimeni nu se uita la publicitate. Oamenii citesc ceea ce-i intereseaza. Si cateodata se intampla sa fie o reclama.” Asta se intampla cam acum jumatate de secol, insa lucrurile au valoare de adevar si azi.

Actualmente, desi ne-am fi asteptat la altceva, publicitatea inca este adesea considerata invaziva; oamenii se adapteaza acestei stari de fapt rapid. Orasele din zilele noastre sunt, practic, facute fizic din reclame, motiv pentru care unii aleg sa interactioneze vizual cu brandurile,  in timp ce altii pur si simplu le ignora. Un lucru este clar: peisajul ar arata totalmente diferit fara ele. Iar americanii de la Public Ad Campaign (un soi de grup anti-publicitate) imagineaza acest univers commercial-free  prin intermediul unei aplicatii interactive.

Filmuletul de mai jos ne arata cum functioneaza aplicatia lor de smartphone-uri pe baza de augmented reality. Pui telefonul in fata panoului si, in locul reclamei, vezi un alt mesaj (in concordanta cu filosofia lor anti-advertising).

Numiti-i marxisti daca vreti, dar aplicatia lor pune un zambet pe fata oamenilor, pentru ca scoate la iveala un adevar care sta latent in ei: nu toti agreeaza publicitatea. Cel putin nu in sensul in care o inteleg ei, de cliseu. O alta dovada de acest gen o gasim in Sao Paulo. In momentul in care advertising-ul ofera ceva nou consumatorilor, acestia sunt mai dispusi sa il accepte. La urma urmei, revolutiile, fie ele circumscrise publicitatii, sunt cele ce au adus progresul.

Răspunsuri

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000294634230 Laura Ionescu

    Asta e un fel de cerc vicios. Publicitate, antipublicitate, antiantipublicitate. Zic si eu, mna.