Publicitate in prag de Bacalaureat

Consumator

De cateva zile s-a terminat editia a 87-a a Bacalaureatului din Romania, versiunea regandita si revizuita. Rezultatele sunt arhicunoscute si nu ocupa subiectul discutiei noastre. Ma rezum doar la a opina ca, in conditiile prezente, Bacalaureatul este un subiect sensibil in orice context al unei discutii.

In alt plan al discutiei avem ECDL (European Computer Driving Licence), un program international de certificare a competentelor digitale targetat pe elevii de liceu. Dar, precum intr-un film de-al lui Guy Ritchie, cele doua planuri aparent independente interactioneaza atunci cand vine vorba de campania de promovare a programului amintit. Comunicand timp de ani de zile cu un vizual neschimbat, ECDL si-a modificat tocmai in acest an mesajul prin panoul din imagine, inainte ca mai putin de jumatate dintre absolventii de liceu sa promoveze “examenul vietii”.

Billboard ECDL

Situatia neprevazuta din acest an poate avea, asadar, doua consecinte. Prima dintre ele: ca numarul de consumatori sa se mareasca. A doua: minimalizarea calitatii acestui program, prin promisiunea unui beneficiu care mie mi s-a parut de la prima vedere a fi nepotrivit (poate chiar insultator) pentru elevii cu adevarat priceputi. Elevi care, dat fiind caracterul international al ECDL, ar fi fost primele optiuni din target.

Prin urmare, atentie la neatentie! Targetul poate fi sensibil la un mesaj mai indraznet. Si in plus, data fiind calitatea in-house a comunicarii, poate ca ar fi o ocazie buna de afirmare pentru tinerii care cauta sa lucreze in publicitate.

Răspunsuri