Consumul care este

Consumator

Redactia Fishington Post a zbughit-o catre ape mai molcome, yeeeeey! Asa ca intre 10 si 15 august, pe langa ocazionale postari de pe unde om fi, va lasam cu un potpuriu de “Daca doriti sa revedeti”. Speram sa va placa si voua ce ne-a placut si noua. Oricum ar fi, nu uitati: cine citeste din urma va intelege cel dintai :) . P.S. Articolul de mai jos a fost initial publicat in 2010.05.14.

manelist

Exista peste 3 milioane de manelisti, conform unor studii neoficiale la o numaratoarea dupa ochi a melonanilor din Romania. Acesti consumatori se bucura la un anumit tip de informatie, cultura si arta. Deci apetenta lor pleaca spre anumite produse. Universul acestor soldati cardinali (“toti pentru unul, unul pentru toti” isi gaseste dihotomia in “dusmanii imi poarta pica ca n-au valoarea mea”) este reglementat de un anumit tip de mesaje. In ciuda mesajului hobbesian (homo homini lupus est e doar o variata clasica a “dusmanilor si pica”) ascultatorii de manele sunt niste consumatori disciplinati.

Filosofia manelelor este orientata spre consum. Stau dovada in acest sens mesaje care accentueaza: banii, aurul, paraii, dar si produsele pentru femei (blanuri, bijuterii etc). Toate acestea, in stransa legatura cu iubirea. De ceilalti sau de produse.

Printre brandurile preferate de catre “cardinali” regasim: Mertzanu`, Bmw-u` ursulet, tricourile Armani, ciocatele din piele intoarse facute la comanda (no-brand-uri) si curele cu patalama Gucci. Toate marcile, lesne de gasit in diferite angrouri sau piete ambulante. De asemnea, s-a observat o preferinta a marcilor europene de telefoane (ex: “Nokia ieftin, fraticule”) in detrimentul Iphone-ului. Intru-cat efectele crizei globale au afectat si aceasta categorie de consumatori, exista desprinderi de pe marginea grupului. Astfel, putem observa manelisti reconvertiti in house-ari, dar si un sub grup al manelistilor-emo. Prin aspect, dar si prin ethos-ul caracteristic. Aparentul paradox nu trebuie sa ne uimeasca, ambele categorii stand sub egida “suferintei”.

Voi aveti alte branduri care se pupa cu maneaua noastra cea de toate zilele?

PS: Daca aveati impresia ca manea e pe duca, s-ar putea sa va fi inselat. Detalii aici

Răspunsuri