Cand publicitatea face bâzz, publicitatea e bună

Comunicare

Acum putin timp, mi-a bazzzait pe la urechi urmatoarea stire: oamenii cumpara muste ca animale de companie.

Agenţia de publicitate neconventională On&On din Barcelona a vrut sa demonstreze intr-o campanie de autopromovare ca publicitatea poate vinde orice, chiar si muste de companie. Astfel, in martie 2011 au demarat o campanie virala care s-a raspandit rapid in blogosfera spaniola si pe retelele sociale. Desi bugetul campaniei a fost minim, ideea a adus zeci de mii de vizitatori pe site.

Creativii din Barcelona au initiat aceasta campanie vanzand ceva greu de vandut: muste ca animale de companie. Motivul vanzarii mustelor? Cel de a transmite clientilor ca “Daca suntem capabili sa vindem muste, suntem capabili sa vindem orice”, informeaza Interactivadigital. Sub acest motto, agentia a vrut sa demonstreze ca, daca au o idee buna, pot vinde absolut orice si ca o investitie minima nu este un motiv pentru ca o campanie sa nu aiba success ( Xavier Antonell, directorul On&On). S-au primit mii de comenzi de muşte. Pentru a da o forma ideii, agentia a creat un site fantoma, numit www.yonshiandson.com, al sursa foto: Photobucket unei companii japoneze imaginare, Yonshi & Son, specializata in cresterea si vanzarea de muste ca animale de companie pentru mai puţin de 1 euro bucata. Odata cu achizitionarea mustei preferate, puteai cumpara si mancarea adecvata, precum si diferite accesorii, astfel incat sa-i oferi un confort total. In doar opt saptamani de campanie, 60.000 de internauti au vizitat site-ul şi au aparut mii de comenzi. Blogurile, retelele sociale Twitter şi Facebook au vuit, multiplicând traficul pe site. Filmuletele de pe Youtube despre mustele domestice, urcate de agentie “undercover”, ca fiind ale unor utilizatori anonimi, in sectiunea “Eu si Musca mea”, de pe site-ul Yonshi and Son, au primit zeci de mii de vizite. “Stirea” ca se vand muste de companie pe internet si ca “in Japonia sa ai o musca animal de companie este ultima gaselnita” a ajuns in jurnalele de stiri de la tv si radio, iar unele emisiuni cunoscute din audivizualul spaniol au preluat informaţia. Astfel, obiectivul agentiei fusese atins.

Nu stiu cum mi-ar sta cu o musca in brate, dar stiu ca daca iti pui mintea la contributie, din idei imposibile se pot naste campanii memorabile.



Răspunsuri