Printul a murit. Traiasca printul.

Comunicare

Directia noua din publicitate ne este destul de clara. Fie ca vrem, fie ca nu, ne digitalizam intr-un ritm alert: si in advertising si in viata privata. Raman in urma acestei constatari multe intrebari care-si cauta raspunsul. Oare va supravietui suportul tiparit? Va supravietui printul?

Umberto Eco are o parere foarte articulata despre ceea ce se intampla cu societatea actuala din acest punct de vedere. In “Nu sperati ca veti scapa de carti“, Eco afirma ca revolutia digitala nu va reusi niciodata sa se substituie cartilor. El sustine ca acestea au ajuns, dupa indelungi imbunatatiri, la perfectiune.

Ceea ce cartile sunt pentru lectura, printurile sunt pentru publicitate. Diferenta o face insa suportul pe care vin printurile – ele conditioneaza in mare masura executia, fara a afecta ideea. Suportul si felul in care noi interactionam cu el sunt cele doua variabile din aceasta ecuatie.

Nu mai traim un prezent placid, ci suntem prinsi cu totii in efortul de a ne pregati permanent pentru viitor. – Umberto Eco

Printul, ca exponent al ATL-ului, nu va disparea prea curand, cum de altfel nici radioul nu a disparut in momentul aparitiei televiziunii. Gandirea este inca una care plaseaza printul pe un suport tiparit. Materialele care ies din agentii si ajung pe panouri outdoor digitale sunt gandite ca printurile, bannerele de pe site-uri sunt declinari ale printurilor etc. Toate drumurile duc la print. Nu?

Răspunsuri