Pay per click vs organic search

Comunicare

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul ca Google s-a distins intre motoarele de cautare marsand pe nevoia de cunoastere a oamenilor. Pionier in rezultatele platite ale cautarilor – paid search advertising- Google a lansat principalul trend in advertisingul online al ultimei decade, dupa cum reiese din acest articol.

Opus acestui curent s-a evidentiat organic search-ul – adica ierarhizarea rezultatelor in functie de relevanta si valoarea lor, care tinde sa fie lasat pe plan secund de catre marci.  Este mai dificil si mai time-consuming sa postezi continut de valoare care se autopromoveaza, decat sa apelezi la indexarea platita ca un fel de quick fix.

Organic search-ul este rezultatul unui cumul de factori: keyword research, link-building, social media optimization si prezinta niste beneficii care nu le pot egala pe cele ale advertisingului online platit. Tocmai de aceea, acest tip de publicitate neplatita  este preferat de consumator, care foloseste rezultatele motoarelor de cautare ca pe niste semne de circulatie online. Atunci cand acestea nu fac decat sa-l incurce, el isi va schimba GPS-ul – in acest caz, motorul de cautare.

Google pare sa detina, din acest punct de vedere, piatra filosofala a utilizarii PPC, fiind apreciat pentru ponderea buna intre acesta si organic search. Unii google-sceptici anticipeaza totusi declinul viitor al acestei proportii ideale. Greu de crezut insa ca un brand colos, cum este Google, nu va reusi sa mentina calitatea cautarilor. Voi ce preferati?

Răspunsuri

  • Pingback: Sunt un peștișor @ Friends Advertising & Fishington Post

  • Katiusa

    Din pacate si rezultatele organice sunt sufocate de SEO spam, etc.
    Nu am inteles intrebarea.. ce preferam intre organice si PPC sau ce motor de cautare preferam? :)

  • http://fuzz.me.uk Andrew C.

    Sfat: nu folositi linkuri scurtate pentru outbound chiar daca aveti nevoie de statistici (care se pot obtine oricum din analytics si exit points) pentru ca descurajeaza oamenii sa dea click pe ele – pana la urma cine stie unde ajungi – si in majoritatea cazurilor nici nu creaza trackback-uri si ranking pentru site-ul catre care trimit.

    Pe langa asta, organic search-ul este complementar campaniilor platite de promovare in rezultatele Google (ce sunt si marcate diferit pe pagina) iar tendinta interna de indexare si optimizare a motorului este tocmai cea organica, ca si pana acum de altfel.

    Problema principala este ca dezvoltarea si cresterea organica a unei campanii in online necesita o investitie mult mai mare (atat ca ore de munca, durata totala cat si costuri totale) si ca pentru majoritatea campaniilor de genul asta ROI nu este mai mare decat cel obtinut prin cumpararea unor cuvinte cheie.

  • http://luluts.ro/ luluts

    Intrebarea e una deschisa: ce motor, ce proportie intre PPC si organic search etc.

    Suntem curiosi sa aflam care a gradul de tolerabilitate al consumatorilor in privinta PPC. Si, desigur, cam care ar fi eficienta acestui sistem din punctul tau de vedere.