Potentialul de controversa in continuturile site-urilor

Comunicare

OpenDNS, una din companiile de top din lume care ofera servicii de securitate pentru navigarea pe Internet, a facut public, acum doua saptamani, un studiu global despre web trendurile anului 2010, concentrandu-se pe topurile site-urilor avute in vedere de filtrele lor de blocare si de phishing.

Stirea a fost preluata de mai multe surse de la noi din tara, cu un rezumat al studiului. Eu o sa ma aplec asupra unui alt aspect, cel al top 10-ului site-urilor din blacklist si din whitelist. Blacklist actioneaza ca un filtru atunci cand nu se doreste blocarea unei intregi categorii, ci doar a anumitor exceptii. Whitelist inseamna exact lucrul opus. Daca un site se afla in top in ambele ierarhii, aceasta poate indica un grad mare de diferenta in perspectivele cu care oamenii vad site-ul respectiv.  Acest lucru poate insemna, mai departe, un potential de controversa mai mare pe care acea adresa il poate avea, printr-o mai mare flexibilitate in continut. Daca e sa ne luam dupa teoria buzz-ului (explicata, de exemplu, de Mark Hughes), cele descrise mai sus nu pot avea decat un caracter benefic intr-o lume controlata de consumatori.

Una peste alta, topul site-urilor cu potential de controversa (potrivit teoriei de mai sus) nu este foarte imprevizibil. Top 3-ul, cu procentaje adunate din blacklist si whitelist, este:

  1. Facebook (36,8%)
  2. YouTube (20,8%)
  3. MySpace (14,6%)

Si in final, daca vreti sa aruncati o privire asupra integului studiu, il gasiti AICI.

In Romania oare cum stam din punct de vedere al cenzurii online la locul de munca? Un studiu pe cazul romanesc, n-ar fi rau deloc :)

Răspunsuri