Consilierii lui Barack Obama: Google, Facebook, Twitter si YouTube

Comunicare

Aseara, Barack Obama, presedintele Statelor Unite, si-a tinut al doilea discurs asupra starii natiunii. Lung de vreo ora si ceva, Obama a punctat diferite teme. Cu toate acestea, mashable a sesizat foarte corect: referintele la “crearea a noi locuri de munca” s-au indreptat spre Google si Facebook. Daca mai adaugam aici si YouTube-ul dedicat, ajungem la o foarte simpla concluzie: consilierii lui Obama inteleg social-media ca un vector de dezvoltare economica.

Sigur, cel mai puternic om al lumii (inca imi place sintagma asta) a fost ales si pentru ca a inteles importanta retelelor de comunicare online. A raspuns intrebarilor de pe YouTube, este printre cei mai populari oameni de pe Facebook, se saluta cu Medvedev pe Twitter. Deja nu mai discutam despre politica in sensul romanesc al cuvantului, ci despre Politica. Asa cum atrageam atentia si in cazul puterii economice, si puterea politica s-a schimbat odata cu social-media. Mai mult, retelele de acest tip sunt asociate cu o parghie prin care apare progresul.

“We are the nation that put cars in driveways and computers in offices; the nation of Edison and the Wright brothers; of Google and Facebook. In America, innovation doesn’t just change our lives. It’s how we make a living”, spune Barack Obama. Asta e un descriptor venit de la presedintele Statelor Unite. Repet, SUA isi pune Google-ul si Facebook-ul ca un diferentiator de brand. Si oricat de sceptic ai fi fata de online in general sau social-media in special, afirmatia nu are cum sa nu te puna pe ganduri.

Daca aveti curiozitate si timp, eu va recomand intregul discurs…

Visit msnbc.com for breaking news, world news, and news about the economy

sursa foto

Răspunsuri

  • Dragos

    Conform topului Forbes (http://www.forbes.com/wealth/powerful-people), cel mai puternic om din lume este Hu Jintao. Sorry USA…

  • http://elfuldelamare.wordpress.com/ elfulcubrief

    e un top (adevarat, marca Forbes), dar as sta serios pe ganduri inainte sa-l trec pe locul 2. inca:)

  • http://www.vitrina.ro Darius

    Și mie mi se pare că Hu se bate bine cu Barack. Şi că-l şi bate.

    Desigur, dacă Forbes zice, oricum îi credem, că doară n-o să mă iau după cât se gândeştte Elfu’ înainte să îl treacă pe locul doi, nici neapărat că a zis Dragoş.

    S-or fi gândit bine ăia, că se ştiu mai bine.

    Dar sunt argumente destul de logice care să justifice alegerea asta. Totuşi, Hu conduce cea mai numeroasă naţiune din lume, la care se adaugă influenţa acesteia faţă de cultura asiatică. Plus pe piaţă. Noi suntem mai apropiaţi de vest, ca şi cultură şi expunere la informaţie, dar lumea undeva se împarte în două. Noi suntem în cealaltă parte, atâta tot.

    Aş risca să ghicesc că Hu îl conduce la “putere” chiar detaşat.

  • http://elfuldelamare.wordpress.com/ elfulcubrief

    inteleg argumentele (as tinde sa fiu chiar de acord), dar focusul cred ca ar trebui sa fie pe “social-media” = impact in offline ca niciodata:)

  • Dragos

    Legat de topul puterii: Forbes se refera la indivizi, nu la tarile pe care cei doi le guverneaza. Luand in calcul polarizarea politica fara precedent din State vs. hegemonia relativ pasnica a partidului comunist chinez, este destul de limpede de inteles rating-ul lor.

    Legat de strategia de social media a lui Obama, este o observatie pertinenta si foarte adevarata. Eu follow-ui pe Twitter mai multe personalitati politice de pe scena americana si, trebuie sa recunosc, Obama este la mare distanta ca si politica de comunicare fata de oricine altcineva. Cand vorbim de impact nu cred ca termenii de “online” si “offline” isi pastreaza sensul, insa cred ca suntem de acord ca social media este o arma redutabila pe scena politica.

    Desigur, nu e un “silver bullet”, imi aduc aminte de zecile de twit-uri ale lui Obama (era sa-i dau unfollow de cateva ori) si de batalia imensa din spatiul SM, care totusi nu a salvat casa reprezentantilor de republicani.