Criza economica face victime locale

Comunicare

Unii dintre voi s-ar putea sa-si aduca aminte de articolul de acum ceva timp, pe tema publicitatii comparative si a apetentei pentru razboi a consumatorului de rand, pornit de la imaginea de mai jos.

Pe scurt, competitorii locali buzoieni “La Costica” si “La Vagon” erau intr-o lupta acerba pentru un share de piata cat mai bun, dovada fiind sloganurile lor, “Vin bun”, respectiv “Aici e mai bun”. La ceva mai mult de jumatate de an distanta, am facut o noua incursiune in locul cu pricina pentru a vedea cum mai decurg ostilitatile. Ce am vazut am surprins in fotografia de mai jos.

Se poate observa cum, probabil fortat de imprejurari competitive, “La Vagon” si-a acoperit panoul cu “Aici e mai bun”. Mai mult, sub vopseaua de pe panou se putea distinge un cu totul alt mesaj decat cel stiut de mine: “Vin foarte bun”. Manat de curiozitate, am decis sa-mi continuu cercetarile. Surpriza si mai mare a venit atunci cand usa localului era inchisa si geamul batut in cuie.

Am hotarat apoi sa-mi iau inima in dinti si sa intru “La Costica” si sa intreb ce s-a intamplat cu vecinii lor de la doua curti distanta. Raspunsul a venit scurt si sec din partea a doi barbati seriosi care, fixandu-ma cu privirea, trebaluiau in jurul unui lighean plin cu tuica: “S-a inchis”. Din pacate, constrans de figurile lor nelinistitoare, nu am continuat cu intrebarile.

Ce s-a intamplat cu “La vagon” nu stiu precis. Dar, in urma celor traite, as zice ca este vorba de o legatura complicata intre criza economica, marketingul guerrilla, competitia de colt de strada, figurile serioase ale celor doi barbati si ligheanul cu tuica fiarta din fata lor. Razboiul s-a terminat, glorie invingatorilor!

Răspunsuri

  • Laura

    da,este un punct de vedere asupra starii economiei de consum, iar aspectul referitor la ligheanul, ca subiect central, spune multe; sa inteleg ca magazinul falimentar folosea doar un castronel?

  • pestedeuscat

    Poate ca aici e raspunsul. Birtul falimentar poate ca nu a dovedit atat de multa deschidere inspre extensii de marca, precum au facut-o ceilalti care, pe langa “vin bun”, testau acum si “tuica buna”.