Facebook, stapan pe “face” si pe “book”?

Comunicare

De curand am aflat de Lamebook, din stirea care spunea ca Facebook a decis sa-i reduca la tacere pe cei care amuzau norodul scotand la iveala “the funniest and lamest of Facebook”. Cum anume? Exact cum ii sade frumos copilului, cand se supara pe musafiri: nu ii mai lasa sa se joace, amintindu-le ca jucariile sunt ale lui. Mai exact, Facebook a blocat pagina (si orice mentiune la) Lamebook. Pesemne c-o fi intrat un adult in camera, pentru ca la scurt timp am vazut si un ‘mea culpa’ oficial, prin care Facebook recunostea public ca a gresit ingradind dreptul la libera exprimare in ograda sa.

sursa foto

Razboiul Lamebook – Facebook nu are nicio legatura cu faptul ca unul ia in deradere o parte din altul. Are legatura numai si numai cu  faptul ca ia o parte. Mai exact partea cu “book”.

Facebook isi apara atat de bine identitatea de brand, incat devine usor psihotic.  Armata de avocati specializati in trademark trimit instiintari celor care folosesc, in numele sau in identitatea vizuala, componente similare lui Facebook. Asa s-a intamplat cu TeachBook sau cu PlaceBook care, dupa ce a vazut gigantul incruntandu-se, s-a speriat si si-a schimbat imediat numele in TripTrace.

Instiintarile incruntate par a functiona. Acestea, insa, sunt numai un pas in planul companiei lui Zuckerberg de a fi stapana pe “face” si pe “book”. Recent, Facebook a obtinut de la the US Patent and Trademark Office o notice of allowance, o promisiune ca guvernul va permite ca “face” sa devina marca inregistrata Facebook, cu anumite conditii (cum aflam de aici).

Pana una-alta, cei de la Lamebook nu isi permit costurile proceselor, asa ca au creat un fond pentru contributiile tuturor celor care sustin cauza lor. Si sunt cativa. Se pare ca “face” si “book” nu inseamna Facebook pentru toata lumea…

Răspunsuri