Cine si ce puturi mai consuma?

Comunicare

Fabula adevarata: A fost odata, acum un an si ceva, un peste de uscat. Dar atunci el nu traia inca pe uscat, ci abia invata sa inoate, putin cate putin, in apa. Si, intr-o seara, s-a decis sa lipeasca multe afise pe o straduta. A doua zi, nu mica i-a fost mirarea sa observe cum un singur afis fusese rupt din loc. Iar sub el se putea acum distinge, recapatandu-si libertatea pierduta atunci cand fusese acoperit: EXECUT PUTURI.

Era epoca de aur a forajelor de puturi de mici si mari adancimi, goana dupa puturi, perioada in care orice temerar inarmat cu o pompa mamut, un ciocan de fund sau, pur si simplu, o cazma, incepea sa sape dupa aurul negru ce se gasea in miraculoasele puturi. Iar publicitatea era in floare. Si nu, nu vorbesc despre advertising-ul cunoscut de noi, ci de zecile, sutele si miile de mii de afise, anunturi si foi A4 lipite peste tot care anuntau mare, bolduit si centrat pe pagina: EXECUT PUTURI. Cum se poate observa mai jos.

De fapt, daca stau sa ma gandesc, si publicitatea si puturile au avut, in mare, traiectorii asemanatoare. Daca anul trecut, deveneau vizibile semnele ca o perioada de schimbare incepe sa apara in advertising (nu trec prin detalii acum, cunoasteti si voi subiectul), tot cam atunci anunturile despre puturi incepeau sa fie tot mai putine, sa fie acoperite de alte anunturi (despre comertul cu par, de exemplu) sau chiar sa fie smulse din loc. Astazi, abia daca mai vedem pe vreun stalp scris: EXECUT PUTURI.

Sa fie publicitatea cumva un vestitor al primaverii si verii in domeniile economice de activitate? Sa fie un portmanteau pentru vremurile bune si rele? Nu… e doar o activitate B2B, in cea mai mare parte a ei. Dupa cum inspira clientii, incearca si publicitatea sa expire. Nu publicitatea e de vina. Deficitul de lichiditati din sistemul bancar american este. Pana se rezolva aceasta problema, nu mai exista goana dupa aur, dupa premii, dupa puturi. NU MAI EXECUT PUTURI.

Răspunsuri