Ceva miroase putred in regatul televiziunii

Comunicare

Va amintiti cum visam cu totii sa vedem dintr-odata, la intrarea in mileniul al III-lea, masini zburatoare, teleportoare si emitatoare de tradus limbajul animalelor? Da… dezamagirea a fost crunta. Si totusi, mai bine mai tarziu decat niciodata.

Pentru ca in Japonia (unde altundeva?) s-a inventat smell-o-visionul! Mai exact, un model revolutionar de televizor care duce mai departe experienta 3-7D, dincolo de sfera audiovizualului, pana in cea a olfactivului. Imaginati-va numai ca stati pe canapea, urmarind pauza de publicitate favorita, cand, dintr-odata, va simtiti gadilat de niste arome inconfundabile de placinte cu mere, exact cum le facea mama. Redeschideti ochii si vedeti, da, reclama la noul sortiment de prajituri de la acel producator pe care l-ati mai vazut prin vitrine!

Va vine sa credeti sau nu, inventia nu este la prima editie. Sistemul smell-o-vision a mai fost experimentat in cinematografie in 1939 si 1959, fara prea mare succes. Dar, odata cu avantul publicitatii televizate, poate ca smellevizorul isi va castiga locul in randul canalelor de comunicare respectabile.

Exemple de produse care ar putea beneficia pe viitor de promovarea prin acest nou sistem sunt usor de gasit. Intrebarea e urmatoarea: in afara de reclamele la bauturi rehidratante pentru sportivi, ce alte produse mai gasiti nepotrivite pentru publicitatea pe smell-o-vision?

Sursa: DailyMail.co.uk

Răspunsuri

  • http://roxanarugina.ro roxana

    daca tehnologia asta va fi mai scumpa, cum o vor integra canalele TV in programele lor, dincolo de reclame, astfel incat sa aiba un smelo-public cat mai numeros? parerea mea este ca poate fi intalnit in cinema, dar mai putin acasa. voi v-ati cumpara asa ceva?

  • pestedeuscat

    Televizoarele 3D au inceput deja sa apara, dar e cam devreme sa le analizam succesul. Pe de o parte, daca sistemele multimedia au traseul cronologic cinematografe->televizoare, atunci se poate considera ca smellovizorul (sau televizodorul, daca permiti) o sa devina realitate.
    Pe de alta parte, smelloviziunea, a mai avut deja doua esecuri in istorie. Deci ducand mai departe intrebarea ta, e curios daca publicul s-a schimbat intr-atat de mult in ultima jumatate de secol incat sa fie o cerere suficienta pentru smello-trairile multimedia.