Anotimpurile vinului

Comunicare

În vara anului 2011, în Bucureşti, oamenii de la Vinul.ro se aflau  în ipostaza găsirii unei soluţii pentru o selecție de mai bună calitate a vinurilor din restaurante. Cum au procedat?

Se confruntau cu o decizie importantă în încercarea de a educa consumatorii de băuturi alcoolice şi a muta accentul de pe consumul de bere pe consumul de vin la pahar (nu la carafă). Şi nu orice consum, ci unul corect şi la îndemâna oricărui buzunar. Aşa s-a născut ideea Anotimpurilor vinului. Au început cu paşi mici. Iniţial proiectul s-a desfăşurat în 4 restaurante din București (Charme, Tabiet, Macheronni şi Margo Lounge Caffe).

Au constatat că vânzările la vin au crescut la momentul respectiv de 9,7 ori în restaurantele partenere, faţă de perioada anterioară campaniei. Succesul înregistrat a dat curaj iniţiatorilor proiectului să meargă mai departe. Proiectul s-a dezvoltat de la o ediţie la alta, ajungând de la 4 restaurante în prima fază, până la 62 şi de la un singur oraş, la 6 (Bucureşti, Cluj, Braşov, Sibiu, Iaşi, Timişoara).

În fiecare an au loc 3 anotimpuri. Haideţi să le cunoaştem:

“Primăvara în rose” (perioada aprilie-mai)

primavara

“Vara în alb” (perioada iunie-iulie)

vara-in-alb-367x485

“Toamna în roşu” (perioada octombrie-noiembrie)

toamna

Toate au în principiu aceeaşi structură. Singurele aspecte care se schimbă de la o ediţie la alta fiind culoarea vinului, cramele, vinurile participante şi restaurantele partenere (care sunt alese în funcţie de specificul acestora – de exemplu: pentru campaniile “Primăvara în rose” şi “Vara în alb” se mizează mai mult pe restaurante cu specific mediteranean, cu preparate din peşte, fructe de mare sau terase şi localuri din apropierea parcurilor sau a spaţiilor verzi;  în cadrul campaniei “Toamna în roşu” se pune accent pe steakhouse-uri sau restaurante cu specific internaţional).

Şi totuşi, cum au ajuns la acest succes în nici doi ani? Ei bine, aici intervine o bună strategie de comunicare şi o alegere corectă a canalelor media. Pe lângă comunicarea online susţinută de site-ul oficial, metropotam şi pagina de Facebook, aceştia au optat şi pentru canale media precum: revista Vinul.ro, HoReCa, Food&Bar, Decât o Revistă, parteneriate radio etc. Una dintre cele mai bune mişcări a fost decizia de a acorda premii atât consumatorului final cât şi partenerilor (fie că a fost vorba despre vouchere, degustări de vin în restaurantele partenere, lozuri cu premii, meniuri sau chiar excursii în locaţiile partenere).

Eu am participat la unul dintre concursurile organizate şi am câştigat (chiar de ziua mea) o excursie  de 2 zile pentru mine şi 3 prieteni într-una dintre locaţiile partenere. M-am simțit extraordinar şi recomand cu căldură tuturor să participe şi să descopere consumul de vin, care va fi întotdeauna mai “stilat” şi mai “cochet” decât consumul celorlalte produse din categoria băuturilor alcoolice.

Răspunsuri