Fericire Coca-Cola fără bariere!

Comunicare

Ar putea Coca-Cola să “deschidă calea fericirii” între India și Pakistan? Coca-Cola vrea să rezolve una din cele mai acute conflicte politice din lume. Cum? Mai multă Coca-Cola pentru toată lumea, evident.

Conflictul dintre India şi Pakistan durează de mai bine de 50 ani, fiind declanşat în anul 1947 în urma disputei privind regiunea Kashmir. Sub platforma “Open happiness” se lansează un nou spot. Ideea centrală este aceea conform căreia Coca-Cola este acel ceva care uneşte.

coca-cola-8 small-world-machines-video-934

Video-ul cu o durată de 3 minute este dezvoltat de agentia Leo Burnett pe baza conceptului că ceea ce îi unește pe oameni este mai puternic decât ceea ce îi diferențiază. Două distribuitoare de Coca-Cola au fost instalate în India și Pakistan. Fiecare dintre acestea este un portal de comunicare dotat cu o webcam și un touchscreen gigantic. Ideea a fost de a permite cetățenilor din ambele țări să primească o Coca-Cola gratis dacă interacționau între ei și îndeplineau o serie de activități comune, de exemplu să-și atingă mâinile pe ecranul digital, să deseneze simboluri pacifiste sau să danseze unul cu celălalt.

download

Din punct de vedere creativ, execuția este una foarte bună. Conflictul dintre India și Pakistan este prezentat ca fiind născut dintr-o proastă comunicare, astfel venind și soluția acestei probleme – chiar comunicarea în sine. Ceea ce face Cola este de fapt să vândă mai multă “apă cu zahăr” într-un mod total diferit, fără a spune efectiv asta ci atingând un scop mai înalt.

Pe scurt “doing good is good for business”. Totuși… dacă toată lumea ar bea mai multă Coca-Cola, chiar s-ar înțelege mai bine cu toții?

 

Răspunsuri