1 Aprilie – comunicare de sărbătoare

Comunicare

Marile branduri caută motiv de joacă. Orice sărbătoare e un pretext de promoţie, comunicare sau doar de afişare. Iar când ditamai brandul își pune mintea cu Ziua Păcălelilor, n-are cum să iasă rău.

Calendarul Internațional al Motivelor de Cumpărat Mai Mult se populează cu tot felul de zile. În jurul lor se construiește o adevărată mitologie, cu tot ce e nevoie: simboluri, imnuri, tradiții și tot universul unei sărbători.

Așa că ne bucurăm în afară de Crăciun sau Anul Nou şi de Valentine’s Day, St. Patrick’s Day, Ziua Muncii, Ziua Mamei sau Black Friday. Chiar ieri am sărbătorit alături de prietenii mei catolici Paştele lor de catolici.

Paranteză – un indicator foarte sănătos că brandul nostru de ţară merge bine, ar fi să avem şi noi o sărbătoare în acest calendar. Ar putea candida Mărţişorul, Junii şi, cu mai puţine şanse pe motiv de redundanţă sau violenţă, Dragobetele, Moş Nicolae sau Bătaia cu bâte de la Ruginoasa. Închid paranteza.

Ce a făcut Google în sediul lor de vis? Păi probabil a dat un brief care sună cam aşa: dragi colegi, după cum ştiţi toată lumea e deja a noastră, aşa că am putea măcar s-o distrăm un pic; şi pentru că Fool’s Day o să pice în a doua zi de Paşti, faceţi ceva frumos. Secţia Gloome.

Prin urmare, Google a făcut Google Nose:

http://www.google.com/landing/nose/index.html

YouTube închide site-ul şi alege cel mai bun video:

Google Maps face o hartă demnă de premiera sezonului 3 Game of Thrones de diseară:

Iar Gmail se face BLUE.

Chiar aşa, ce sărbătoare românească credeţi că are potenţial internaţional? Poate facem şi noi nişte comunicare de sărbătoare.

Răspunsuri