Super Bowl american vs. Super Bowl european

Comunicare Recomandări

ravens_super_bowl_td_catchÎncă un februarie a început. Şi încă un Super Bowl a trecut. Ca în fiecare an, crema brandurilor şi agenţiilor de peste ocean se înghesuie pentru câteva ore într-o întrecere de creativitate, entertainment şi publicitate.

Dar această paradă de spoturi TV e relevantă mai mult pentru SUA. Oare în Europa de ce nu există un Super Bowl? Ei bine, există… Într-un fel. Să vedem mai întâi o scurtă comparaţie între reclamele de pe fiecare parte a oceanului de la cele mai populare evenimente sportive ale fiecăreia.

La bere…


La maşini…


şi la bănci.

 

Într-adevăr, lucruri diferite, dar acelaşi mediu de comunicare. Cele mai importante evenimente sportive inter-cluburi au ambele parte de publicitate, însă, cumva, conceptele şi execuţiile au evoluat diferit.

Dacă facem puţin research prin articole, comentarii, forumuri, ne putem da seama de un lucru: în SUA, sportul gravitează cumva în jurul marketingului. În Europa, vice-versa. America promovează sportul mai degrabă ca pe un spectacol pentru oricine. Europa îl promovează ca mai degrabă ca pe o religie. În America, fanii stau pe scaune şi se bucură de show. În Europa, fanii stau în picioare şi ajută la crearea showului.

De aceea, reGERMANY_SOCCER_CHA_1088313fclamele de la Super Bowl-ul american sunt, popular vorbind, mai apreciate: pentru că sunt înţelese de toţi. În Europa, dacă nu ştii câteva insighturi de suporter, s-ar putea să te lase rece.

Apropo: Ştie vreunul cine a câştigat Super Bowl XLVIII? Dar Champions League 2011-12?

Răspunsuri