LUSH “Fighting animal testing” in 2012

Comunicare

Tema articolului de azi a pornit de la un simplu post pe care l-am văzut pe Facebook acum ceva timp, un post care a avut din start impact asupra mea şi m-a determinat să mă interesez în legătură cu ce văzusem acolo.

Tema este una cât se poate de serioasă şi nu vorbeşte deloc despre o realitate nouă. Şi tocmai de aici a pornit şi campania celor de la LUSH – „fresh handmade cosmetics” se prezintă chiar ei – care au considerat începutul lui 2012 momentul potrivit pentru a da startul campaniei  „Fighting animal testing”. Mai jos veţi înţelege de ce 2012.

Mesajul şi obiectivul campaniei sunt evidente, de notat este awareness-ul pe care l-a înregistrat pe un teritoriu mare, susţinerea şi integrarea campaniei în toate oraşele implicate, capacitatea de informare asupra problemei tratate, susţinerea umană şi implicarea obţinute pe parcurs.

Campania LUSH s-a desfăşurat în peste 49 de ţări din Europa, în peste 800 de magazine LUSH, în care comunicarea mesajului foarte vizibilă în vitrine şi in-store, unde oamenii puteau semna pe loc, în magazin petiţia pentru aprobarea Legii Europene pentru interzicerea testării pe animale. Oameni din ţări neparticipante declarau că vor să semneze şi ei aceste petiţii, astfel că implicarea a fost foarte puternică, depăşind spaţiul de desfăşurare a campaniei.

Pe site-ul dedicat campaniei prezentarea problemei a fost cât se poate de clară. Secţiunea de istorie a Legii Europene pentru interzicerea testării pe animale în domeniul cosmeticelor prezintă concret, în ordine cronologică, cum această lege care trebuia să fie implementată începând cu anul 1993 a ajuns să poată fi amânată, la cererea celor din industria cosmeticelor şi a produselor de îngrijire, până în 2013, deci cam…20 de ani!

Aşadar, timp de 20 de ani Comisia Europeană, în ciuda atâtor cereri şi presiuni venite de la diverse organizaţii şi grupuri, a considerat că indivizii din industria produselor cosmetice au nevoie de timp, de foarte mult timp, pentru a-şi da seama cum ar putea să obţină „super produse” fără să facă în prealabil tot felul de teste oribile pe animale.

Şi se pare că se incearcă să se obţină o a „n”-a amânare pentru 2023 (!) a Legii. Anul 2012 este cu atât mai potrivit pentru campania LUSH cu cât, dupa iniţialele promisiuni, din 2013 toată situaţia ar trebui să înceteze şi este nevoie să nu mai fie acordată o altă amânare.

Cel mai puternic moment al campaniei a fost un performance în vitrina unui magazin LUSH din Londra, când, în faţa tuturor trecătorilor, o voluntară (artist profesionist de meserie) a jucat cât se poate de în detaliu rolul de cobai şi s-a lăsat supusă testelor şi tratamentelor la care sunt supuse animalele la testările substanţelor din produsele cosmetice. Nu am ataşat imagini cu acest moment în articol pentru că nu sunt deloc plăcute, pentru cine doreşte aici e ilustrarea în imagini şi un filmuleţ cu scopul acestei acţiuni LUSH. Dacă a fost prea mult ce au făcut ei, răspunsul poate fi doar subiectiv, însă în mod cert a avut foarte mare rezonanţă în Europa şi a dus la răspândirea mesajului şi la semnarea a sute de mii de petiţii pentru aprobarea Legii.

În iunie 2012 reprezentanţi LUSH şi voluntari ai campaniei au mers în faţa Comisiei Europene din Bruxelles, îmbrăcaţi în costume de iepuraşi (iepurii se numără printre animalele pe care se fac acele tipuri de teste), au dus acolo toate cele 350.000 de petiţii pe care le-au strâns (efectiv hârtiile au fost făcute teancuri) şi le-au prezentat Comisiei.

Recomand  să urmariţi evoluţia campaniei pe blog-ul lor http://www.fightinganimaltesting.com/our-blog/  şi restul acţiunilor aici http://www.lushprize.org/ .

Rămâne de văzut însă în ce măsură Comisia Europeană o să şi ia corecta decizie mult aşteptată (cei 20 de ani de care vorbeam).

Răspunsuri