Publicitate din desene animate

Comunicare

Numarul de premii si festivaluri existente in advertising si necunoscute publicului din afara industriei probabil ca fac din publicitate unul dintre cele mai vanitoase domenii de activitate. Sigur, orice meserie are orgoliile si prieteniile ei, dar oare cum vad oamenii din afara, “civilii”, aceasta industrie?

Desenele animate ne dau o imagine mai franca a cliseelor existente despre reclame. Si nu ma refer aici la genul de branded content cu Fred si Barney fumand tigari in epoca Mad Men. Ci la cateva exemple mai recente. Si oricare ar fi ele, fiecare are cate un stereotip de reprosat.

La secunda 11, apare, in sezoanele mai noi din The Simpsons, un panou OOH, mereu altul. “Support your local bullies” este mesajul din acest caz. Iar de fiecare data, serialul ironizeaza specificul advertisingului de a promova orice, indiferent de calitatea morala a clientului.

De aceasta data, Family Guy satirizeaza agresivitatea reclamelor, repetitia obsedanta a mesajelor de cumparare. Nici ridicolul unor solutii creative nu scapa, micile glumite de scenariu aparand in scena prin enumerarea utilitatilor produsului.

Iar pentru a incheia, Futurama ne prezinta chiar viitorul reclamelor. Unul in care media acapareaza totul, inclusiv visele (de la 00:55).

Desene animate care prezinta reclame mai sunt destule. Dar oricare ar fi, ele ne prezinta de fiecare data publicitatea prin lupa unor clisee, de cele mai multe ori negative. Voi mai aveti alte exemple?

Răspunsuri