Advertising vs. PR în campaniile sociale

Comunicare

Campaniile sociale reprezintă încercari de a educa și chema la acțiune publicul larg în privința unor probleme ce se ivesc în viața de zi cu zi și au menirea de a schimba comportamente & mentalități.

Dar care dintre cele două discipline separate, advertisingul și relațiile publice, prin ,,armele’’ pe care le dețin, se află în prima linie a bătăliei pentru modificarea comportamentului publicului țintă? Părerile sunt împărțite. Pe de o parte, conform celor doi Ries, Al și Laura, în cartea ,,The Fall of Advertising and the rise of PR’’, succesul este construit de PR, urmat de advertising. Pe de alta parte, persuasiunea advertisingului conduce la un mai mare awareness.

În cazul particular al prevenirii incendiilor (în diferite medii), instituțiile statului se folosesc de relațiile publice (comunicatul de presa, campanii de informare și educare publică, seminare, etc) pentru a genera credibilitate și încredere. De aceea pompierii se află pe locul I în topul încrederii populației României, în ultimii trei ani, fără a face nimic în plus decât datoria. Dar acest lucru nu este de ajuns pentru a penetra mentalitățile și a acționa pârghia responsabilității pentru un anumit segment de populație din rândul căruia apar din ce în ce mai multe victime (multe dintre ele fiind vinovate doar de lipsa unor minime cunoștințe anti-incendiu).

Pentru un  impact maxim apreciez că metodele de lucru ale relațiilor publice, într-o chestiune atât de importantă, trebuie însuflețite printr-o completare cu un advertising ce irupe la nivel emoțional. În afara țării a reușit. Iată câteva exemple:

Răspunsuri