The Tube, campion la #London2012?

Comunicare

Londonezii nu sunt prea multumiti de metroul lor: frecvent, sunt nevoiti sa-si reconfigureze intregul traseu, pentru ca unele magistrale inregistreaza intarzieri semnificative sau pentru ca o statie a fost inchisa in urma unei inundatii sau a unei amenintari cu bomba. Alteori, linii foarte vechi, precum cea de nord, pur si simplu cedeaza si devin inoperabile pana la remedierea defectiunii. Toate acestea la preturi foarte mari, caci nicaieri in lume nu e asa de scump transportul in comun precum in Londra. Sunt voci care spun ca, tocmai din cauza metroului (cel mai vechi si aglomerat sistem de transport subteran din lume) Londra va esua in a oferi o experienta placuta tuturor celor veniti aici pentru Jocurile Olimpice.

’’The Tube’’ trece, insa, de cativa ani de zile, printr-un proces de upgrade menit sa-l transforme intr-un sistem de transport viabil pentru secolul 21 si, printre altele, sa-l pregateasca pentru marea provocare adusa de Olimpiada. Daca metroul va fi sau nu campion la Jocurile Olimpice, vom afla in scurt timp. In ceea ce-i priveste pe londonezi, le mai trebuie putintica rabdare pentru urmatorul deceniu, cat timp va dura finalizarea planului de upgrade (pe care il gasiti aici).

Efortul de refacere a infrastructurii e impresionant, dar pentru noi e si mai demn de atentie intregul demers de comunicare tesut in jurul lui. La capitolul customer care, Transport for London merita multe bile albe. Site-ul e actualizat in timp real si poti afla traseul si durata exacta a unei calatorii, in functie de lucrarile care se executa, statiile inchise sau gradul de congestie. In plus, primesti notificari pe mail cu lucrarile prevazute in perioada urmatoare, sa stii din timp cand nu te poti baza pe metrou. Din statiile inchise functioneaza tot timpul, free of charge, autobuze care respecta intocmai traseul metroului.

Pentru a educa rabdarea celor afectati de planul de upgrade si pentru a umaniza un serviciu de transport care-si pierdea, treptat, popularitatea, Transport for London a fost vedeta unui serial documentar difuzat de BBC.  Cele sase episoade din ‘’The Tube” au spus londonezilor povestea nevazuta din spatele planului de upgrade: munca in contra-timp a inginerilor, stresul si responsabilitatea operatorilor din centrul de comanda, situatiile de criza si defectiunile din orele de varf, provocarile de zi cu zi ale staff-ului.

Sunt sanse mari ca batranul Tube sa schiopateze pe durata Jocurilor Olimpice, spre supararea tuturor, insa, din punct de vedere al comunicarii, nimeni nu poate arunca piatra catre Transport for London. Strategia de social media , recent anuntata, arata grija institutiei atat pentru navetistul londonez, a carui viata se desfasoara in continuare pe coordonatele zonelor 1 – 9, cat si pentru turistul pregatit sa calce multi localnici peste bataturi pentru a se bucura de Londra Olimpica.

Londonezii isi pot planui calatoriile pe GetAheadOfTheGames si pot urmari pe Twitter update-uri la @GAOTG. De altfel, toate statiile de metrou au propriul cont de Twitter, astfel incat calatorii sa fie la curent cu orice noutate care le poate influenta traseul.  A fost creata si o platformapentru turistii care au cumparat bilete la Olimpiada, unde acestia isi pot planifica mai usor calatoria catre locatiile unde se desfasoara evenimentele olimpice. (Pe durata Jocurilor, statiile de metrou vor beneficia de WiFi gratuit).

Metroul din Londra, la orele de varf, in timpul Jocurilor Olimpice. Nu putem spune ca asteptam cu nerabdare aceasta priveliste, iar acelasi lucru e valabil pentru aproximativ 10 milioane de britanici, care si-au planificat vacanta tocmai pentru a evita hoardele de turisti. Ce asteptam cu interes sunt concluziile celor care vor depinde, in aceasta perioada, de Transport for London. Momentul adevarului e aproape: va mai reusi comunicarea impecabila sa spele din pacatele unui serviciu care da, constant, rateuri? Cat de indulgenti vor fi calatorii cu un brand simpatic si prietenos, cand in joc e propriul lor confort?

(sursa foto)

Răspunsuri