Povestile Salomon

Comunicare

Domeniul sporturilor extreme pune probleme in materie de promovare si marketing. Daca esti producator de echipament pentru sporturi cu risc crescut, ce o sa spui despre produsele tale? O sa poti vorbi despre perfomante si tehnologii inovatoare stiind ca de fapt nimic nu previne accidentele complet? Salomon, firma de echipament sportiv pentru ski alpin si nordic, alergare montana si alpinism, a ales sa vorbeasca prin povesti si prin valori cu care rezoneaza toti sportivii, de la amatori pana la campioni mondiali.
Strategia lor de brand content este centrata pe echipele de sportivi pe care le-au format. De exemplu, o echipa de filmare insoteste in permanenta alergatorii profesionisti de trail din echipa Salomon. Pe canalul lor de youtube sunt postate la fiecare cateva saptamani montaje cu participarile la competitii, cu interviuri si scene din calatoriile lor. In filmulete se mentioneaza doar trecator si foarte subtil tehnologiile de fabricare sau pantofii de trail running exceptionali (picioarele oricum or sa te doara daca alergi 160 de km pe munte), sau skiurile performante (oricum cand te arunci de pe o stanca in inima Alpilor, pe trasee libere, s-ar putea ca cel putin un ski sa iti vina in cap daca pierzi controlul).

Filmele realizate de Salomon vorbesc in primul rand despre dragostea de munti si senzatia de libertate pe care ti-o da alergatul, despre prietenie si competitia cu tine insuti, despre calatorii revelatoare si depasirea propriilor limite.

Montaj despre sezonul de competitii din 2011

Un fel de zane ale padurii in adidasi (Zegama 2012)

Incercarile mitice ale lui Killian

Nu stim cat au crescut vanzarile Salomon ca urmare a continuturilor editoriale de acest tip, dar stim sigur ca Salomon practica marketingul 3.0 de care scria Koetler, un marketing care inspira si schimba lumea. Poate si datorita Salomon, participarile la competitiile de ultra trail au crescut exponential in ultimii ani.

Poza de aici.

Răspunsuri