Despre implicatiile mobilei asupra ursilor Panda

Comunicare

2011 a fost anul Anul International al Padurilor, iar WWF l-a marcat printr-o campanie de sensibilizare fata de distrugerea padurilor tropicale.

Ce e minunat la aceasta campanie este ca s-a lucrat “sub acoperire”. Agentia franceza Marcel a avut ideea ca WWF sa treaca pentru moment de partea dusmanului si a creat un magazin fictiv, www.wewantfurniture.com. Site-ul propune mobilier din lemn pretios cu discount-uri masive. S-a lucrat ca la carte, site-ul functioneaza ca un adevarat magazin online, au fost plasate reclame pe e-bay si pe alte site-uri de licitatii pentru a-i atrage pe amatorii de chilipiruri. Doar ca atunci cand vrei sa finalizezi comanda pe www.wewantfurniture.com, primesti in schimb un filmulet despre provenienta lemnului si despre consecintele dezastruoase ale exploatarilor ilegale asupra eco-sistemelor.

Site-ul foloseste un resort clasic al campaniilor sociale: un strop de invinovatire a consumatorului pentru a-i arata greseala pe care o face. Daca WWF s-ar fi oprit aici, rezultatul ar fi putut fi o respingere a ideii de catre public. Pana la urma nimanui nu-i place sa fie dadacit si invinovatit. Insa WWF ofera si o solutie imediata: o donatie catre proiectele de protejare a padurilor tropicale si, bineinteles, o cumpararea mai responsabila, pentru care te interesezi de unde provin materiile prime si daca firmele au o etica de productie.

Rezultatele concrete ale campaniei? 25.000 de vizitatori, 50 de articole pe bloguri influente si pozitionarea WWF ca trending topic pe Twitter timp de doua zile. Rezultatele nadajduite? Nenumarati internauti care sa invete ca ceea ce poate parea ieftin ascunde un pret mult mai mare, pe care multi nu suntem invatati sa il vedem.

Răspunsuri