Consumatorii din Coreea de Nord

Comunicare

Azi e zi de miercuri, ergo zi de studiu de caz, dragi cititori! Daca acum doua saptamani tema a fost istorie, acum e randul geografiei. Pentru ca azi avem studiu de caz pe primul spot TV la bere difuzat in Coreea de Nord vreodata. E drept, s-a intamplat in 2009, dar realitatile din scenariu raman in mare parte actuale. Asa ca iata-l, cei care nu l-ati vazut pana acum:

Dupa cateva cautari suplimentare (inclusiv cu ajutorul prietenilor de la BBC), am aflat ca berea se numeste Taedonggang si este produsa de singura berarie din Republica Populara Democrata. Mai mult, aflam ca ea este promovata ca fiind “Mandria Phenianului” si ca insusi fostul conducator Kim Jong-Il o indragea.

Cu o durata de 2:30 minute si in prime-time (se poate observa ca ruleaza imediat dupa buletinul meteo), Mandria Phenianului a avut parte cu siguranta de un awareness puternic. Tinand cont ca programul zilnic nu dureaza mai mult de cateva ore, timp in care toata tara se uita la televizor, ne putem da seama ce cote i-a atins expunerea. GRP-ul il neglijam, pentru ca se pare ca spotul a fost difuzat doar de 3 ori. Dar in afara de aceasta, din scenariul spotului putem observa cateva obiceiuri ale consumatorului nord-coreean (fie ca ele au fost modelate de Partid sau nu):

- consumatorul nord-coreean este un barbat de circa 40 de ani caruia ii place ca berea sa-i fie servita la halba de o femeie imbracata traditional;

- este optimist, ii plac culorile vesele si efectele vizuale.

- apreciaza o bere facuta din cereale bogate care ii sunt prezentate cu procente;

- ii place sa stie ca linia de productie este una mare;

- este atent sa fie certificata dupa standardul ISO 9001 de catre specialisti in halate albe;

- si, in fine, dupa o grea zi de munca in costum, ii place sa se relaxeze in slow-motion la o bere alaturi de prieteni, cat timp soarele apune peste podurile suspendate ale tarii.

PS: Va recomand si eu EarCandy-ul lui Piros. Foarte interesanta ideea.

Răspunsuri