Mitul multitasking-ului si consumul de media

Comunicare

Saptamana trecuta, intr-o seara pe cand scriam 2 mailuri,  completand un formular si citind un articol in acelasi timp, ma anunta colega Corina de la FFFF ca multitasking-ul nu exista, e un mit. Citise acest articol care explica, de altfel foarte logic, cum diferite actiuni pur si simplu alterneaza prioritatea in procesele noastre cognitive, si astfel avem impresia ca le efectuam pe toate in acelasi timp. Si am zis, da, evident, asa trebuie sa fie.

Insa, oricat de mult ne-ar pacali creierul cu iluzia simultaneitatii, o actiune va fi totusi cu siguranta derulata “in fundal”, aproape fara sa o constientizam de multe ori. Si avem si un infografic (gasit aici)  care ne povesteste despre cum a crescut in ultimii ani timpul consumat de aceasta actiune, si anume consumul de media (fie TV, radio, computer, jocuri, reviste sau filme). Mai mult decat atat, baietii destepti care au desenat acest infografic au analizat si efectele pe care le are derularea acestui proces asupra creierelor noastre.

Va las sa studiati cifrele mai jos, dar iata cateva concluzii:

  • numarul de ore de consum media pe zi a crescut cu aproximativ 45% in doar 3 ani (2007-2009) si trendul ascendent continua odata cu raspandirea smarphone-urilor
  • consumul de media la posesorii de smartphone este mai mare cu 30 de minute pe zi
  • una din consecintele acestui multitasking fortat este inhibarea gandirii creative
  • activitatea neuronala scade atunci cand oamenii incearca sa faca mai multe lucruri in acelasi timp

Răspunsuri