Super Bowl Ad Break XLVI

Comunicare

Cea mai importanta sarbatoare americana dupa Ziua Recunostintei tocmai a trecut. Ca Gigantii i-au invins pe Patrioti ne intereseaza pe noi, europenii mai putin. In schimb, punctul de interes al evenimentului pentru noi, lumea MarCom, devin pauzele publicitare. Sume record am avut, iarasi, si in acest an: 3,5 milioane $, in medie, pentru 30 de secunde de TV.

Devenit un soi de freak show al reclamelor, Super Bowl-ul advertisingului nu mai poate fi judecat dupa criteriile clasice ale unei reclame. Fiind vorba de entertainment, toti “big spenderii” cauta (sau ar trebui sa caute) sa puna pe prim plan entertainmentul in detrimentul vanzarilor. Nu prea o sa vedem pe nimeni plecat degraba sa cumpere produsul in timpul meciului. In schimb, consumatorii vor cauta, probabil, sa se identifice cu un brand pentru mandria personala de a-i fi adus cel mai bun entertainment. Si uite asa, nu voi comenta calitatea reclamelor de ieri noapte (gusturile nu se discuta, desigur), ci voi prezenta reclamele care, dupa opinia mea, au fost cele mei neinspirate. Cele care au ignorat consumatorii, contextul, noutatea, poate relevanta. Cele mai “cheesy”. Si am selectat 5:

http://www.youtube.com/watch?v=eQb_-OY7Z0E

http://www.youtube.com/watch?v=CgfknZidYq0

http://www.youtube.com/watch?v=Rcf01QTcO6E

PS: Se pare ca cel mai apreciat spot de catre americani este un remake ale Chrysler-ului de anul trecut cu Eminem. Pentru mai multe reclame, intrati AICI.

Răspunsuri