Prognoza digitala pe 2012

Comunicare

Ca la fiecare sfarsit de an, The Economist lanseaza suplimentul special conceput pentru a pune pe hartie toate predictiile si tendintele anului urmator. The World in 2012 sta, precum predecesoarele lui, sub semnul recesiunii, al grijilor, al unei maini de natiuni emergente care ar putea intra si ele in sfera de criza a granzilor. Dar si sub semnul unui an electoral prin multe tari importante, al hazardului, al Jocurilor Olimpice.

Ne oprim insa la sectiunea Business, unde primul articol este chiar despre pietele si tehnologiile digitale. Tom Standage, in articolul lui, Virgin territory, preconizeaza un an 2012 sub semnul unei lupte pentru acapararea noilor teritorii digitale, neexploatate bine pana acum. Acestea sunt platile prin mobil, locatiile si realitatea augmentata.  Iar companii start-up se vor lupta sa patrunda pe pietele amintite prin acorduri cu trei mari giganti: Google in cautari, Facebook in retele sociale, Amazon in cumparaturi online.

Platile prin mobil isi indreapta privirile in primul rand spre Square, un start-up al cofondatorului Twitter Jack Dorsey, inventator al unui mic dispozitiv atasabil unui smartphone care permite astfel platile prin carti de credit. Apple, de asemenea, sub conducerea noului sef Tim Cook, are intotdeauna potentialul de a prelua idei pe jumatate terminate si de a le transforma in povesti de succes in marketing. Challengerii celor doi par a fi PayPal si Google (ultimul lansand un seriviciu de mobile-wallet in 2011).

Foursquare si Gowalla au luat deja avans in domeniul locatiilor, insa utilitatea aplicatiilor s-a dovedit a fi deocamdata limitata. Competitia lor va depinde de modul in care vor reusi sa-si adjudece acorduri cu Facebook, Twitter sau Google+, dar si de interesul operatorilor de telefonie mobila in a promova reclamele si cupoanele location-specific.

Aceeasi situatie exista si in cazul augmented reality, unde aplicatiile depind foarte mult de modul in care interactioneaza cu social media. Smartphone-urile au Layar, Wikitude si Google Goggles, iar consolele de jocuri au Nintendo 3DS. Din nou, privirile vor fi atintite catre Apple, care au un fler pentru a se instala puternic in teritorii virgine.

In mare, asa prezinta The Economist predictiile digitale pentru anul viitor. Cu siguranta va fi insa un an imprevizibil, in care tehnologiile, digitalul, marketingul, comunicarea vor depinde in mare masura de conditii economice, politice si sociale.

Suntem insa convinsi ca vom avea un 2012 cu noroc. Fishington Post a avut grija in mod special de asta.

Răspunsuri